Jump to content

Er det noe brukbart alternativ til google earth på nett?

Brynjar

Recommended Posts

Har gps tracker i båten og bruker google earth for å vise posisjonen. Det fungerer forsåvidt greit men jeg skulle gjerne testet mot nie annet bare for referansens skyld, jeg synes avviket er litt for varierende og da hadde det vært interessant å kryssjekke.

Noen som vet om noen webkart som tar vanlig posisjonsangivning? 58° 8'54.31"N, 7° 57'29.24"E f.eks?

.

.

bmhe

Takk for den klugg.. men jeg får den ikke til å skjønne grader og minutter, havner midt i havet når jeg legger inn posisjonen her hjemme..

Det jeg trenger er altså bare å kunne taste inn posisjon i grader og minutter, nord og øst, for så å få opp merke på et kart. Google gjør det ganske greit men jeg har mistanke om at deres kartdata for sørlandet ikke nødvendigvis er helt 100% (?)

Redigert av Brynjar (see edit history)

.

.

bmhe

Microsoft ønsker å knekke Googles "monopol" på dette feltet. Se evt. flyfoto og skråbilder her. Gi et tips om hva du ønsker å få inn her, så kan det hende at det skjer noe på denne fronten. Tror ikke at det grensesnittet du spør etter ligger tilgjengelig enda...

Så snart noen andre programvarehus lager noe bedre enn Microsoft skal de knekkes. Ikke "hjelp" Microsoft til å knekke noe som helst, det er nok Microsoft, Microsoft, Microsoft

Hilsen: Capitan of Canopus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...