Båtduden Startet 13.April.2009 Link til dette innlegget Startet 13.April.2009 Hei! Jeg har ett utrolig unøyaktig speedometer ombord i min lille 17-foter. Men det jeg da lurer på er om det finnes digitale speedometre til båt? Om det finnes, finnes det da speedometre som kanskje fungerer på samme måte som en gps, altså mottar signaler fra satelitt, bare uten navigeringsmulighetene? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) Du kan kjøpe en Lowrance LMF-400 og ei LGC-3000 GPS antenne. LMF-400 er et rundt NMEA 2000 multifunksjonsinstrument som kan vise stort sett alt som er tilgjengelig på NMEA 2000 bussen selvsagt inkludert hastighet. Lowrance LMF-400 Med tanke på prisen hadde det sikkert vært like lurt å kjøpe en Eagle eller Lowrance 5" kartplotter. På disse kan du i tilegg til vanlig digital hastighetsvisning få den vist "analogt" som ei rund klokke på skjermen. Redigert 13.April.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Joda, slikt finnes. Gaffrig er kremen for de med litt fancy motorbåt. Fåes riktignok ikke hos hverken Topp Fritid eller Seatronic i Moss. Men ringer du Stefan hos Seatek så kan han skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Alternativt kan du kjøpe ekkolodd med svninger som måler knop. Har selv et slikt fra navman. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Droll Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Livorsi levere også GPS speedometere . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
ivar Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 ...Eller kjøp en Yamaha med digitale instrumenter :) Dersom det ikke er strøm i vannet viser speedometeret mitt stort sett det samme som GPS'en. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Båtduden Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Masse bra svar. Takk skal dere ha ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.