Jump to content

Går det ann å bruke vribart anlegg på en motor med girkasse?


Justic

Recommended Posts

Det er vanlig å ha gear kombinert med vribart annlegg, du må faktisk ha det for å få koplet propellen i fri (nøytral)!

Standard gear på Yanmar i denne størrelse er ofte Kansaki og er oftest mekanisk og da kan du ikke ha slureventil på dette! :yesnod:

Vær litt obs på utvekslingen på gearet, du bør ikke ha særlig over 12-1300 omdr. på akslingen med vribart anlegg.(varmgang)

2QM motoren ligger vel på 2800 omdr. på max. Utvekslingen bør derfor være i området 1:2,5 - 1:3 for best resultat.

Link to post
:smiley: Er det noen som har peiling på om det går ann å bruke vribart anlegg i en båt med motor med girkasse?? :crazy:

 

Det går helt fint; det finnes massevis av yrkesfartøyer med slike løsninger.

Hvis du kommer med mer tekniske informasjoner kan du sikkert få en del gode råd med på veien.

Min POSEIDON II har også kombinasjonen gear og vridbart anlegg og det funker helt prima!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...