Jump to content

Ettermontering baugspyd på Bavaria

Tuppelure

Recommended Posts

Har bestilt hos Lunde båt i Leangbukta, for montering denne uken. Jeg måtte bytte anker fordi båten ble levert med Delta anker istedet for Bruce. Når de Monterer baugspydet så må de hos meg bytte rulle og anker i tillegg. Fikk en pris på 24500.- med montering.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Jeg fikk Lunde i Leangbukta til å montere baugspyd i teak med innfellbar stige fra Båtsystem på min 29 Sport. Synes det ble fint og utrolig praktisk. Stigen hviler mot ankeret og blir dermed stabilt og danner en perfekt vinkel slik at ombordstigning fra havner og uthavner blir enkelt.

Om du må bytte anker avhenger av utformingen og vinkel på rullen på det originalmonterte ankeret. Her kan det være små variasjoner mellom båtene. Jeg måtte ikke bytte anker.

baugspyd.jpg

Jeg fikk Lunde i Leangbukta til å montere baugspyd i teak med innfellbar stige fra Båtsystem på min 29 Sport. Synes det ble fint og utrolig praktisk. Stigen hviler mot ankeret og blir dermed stabilt og danner en perfekt vinkel slik at ombordstigning fra havner og uthavner blir enkelt.

Om du må bytte anker avhenger av utformingen og vinkel på rullen på det originalmonterte ankeret. Her kan det være små variasjoner mellom båtene. Jeg måtte ikke bytte anker.

Har du flere bilder? Du har nøyaktig samme løsning jeg trenger på min

Princess bortsett fra at jeg trenger litt lenger stige.

Hvor mye kom det på inklusive montering?

Viktig ang pris på Baugspyd Bavaria 37 Sport.

På min og mange andres båter så er det montert fra fabrikk et anker og ankerrulle som IKKE er forenlig med montering av Baugspyd med innfellbar baugstige.

Prisen på 24500.- er inkludert ny rulle, nytt rustfritt bruceanker på 15 kg med svivel, baugspyd med stige, og montering. Synes faktisk ikke det er så værst. Det er viktig å få med alt når man skal sammenligne.

Lunde Båt hadde også et rimeligere baugspyd, men jeg valgte den beste løsningen for meg, som jeg tror hadde en differanse på ca 6000.- ned til den rimeligere typen.

Det var ikke så ille som det så ut. eller??

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Amon-Ra - hvordan er "følelsen" av baugspydet? Virker det til å være solide saker? Vurderer samme på min båt... Har du bilder av/etter montering?

Det virker solid, jeg er ikke helt ferdig montert. båten har fått en skade i baugen og er inne til rep. nå. håper den blir ferdig denne uken. jeg har en venn som har det samme og her har vi seilt med gennaker i 10-12 sek/m.

13042009084.jpg13042009082.jpg

Redigert av Amon-Ra (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...