hallvardsc Svart 25.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Takk for gode tips Per T Kålin. Alarm for lav batterispenning er ikke så viktig som du sier, et must er jo at det varsles ved for mye vann. Grunnen til at jeg vil ha et varsel på batterispenning er at jeg av og til opplever at batteriet har blitt lite ladet ved kortere turer, ser da at mye nedbør og jo den kjennsgjerning at gamle trebåter lekker litt fører til at el.pumpen tapper batteriet raskere enn beregnet. Båten ligger ute hele året i frost og væromslag, i perioder får jeg ikke ladet batteriet like ofte som ønskelig (har ikke landstrøm), da er det betryggende at man kan motta en SMS ved eks. spenning under 11V. En slipper også dyputlading av batteri. Har kjøpt en del utstyr nå og skal snart gå i gang med alarmmontasje, blir spennende å se om det kommer til å fungere. Regner med å avgi rapport her så snart jeg er kommet i gang. Har du flere ideer og lure tips for alarmering via GSM så er jeg takknemlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.