tom-ass Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Har de boble eksosuttakene noen funksjon? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Slik så min MB21B ut etter å ha tatt inn vann Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
enter4u Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Har de boble eksosuttakene noen funksjon? Ja det har dem. Blir grom lyd og jeg skiller meg ut til enkeltes ergrelse. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Slik så min MB21B ut etter å ha tatt inn vann Der var det jammen grått Via oljepåfyllingen så ser det sort ut i hvertfall hos meg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Det kom fra en defekt simring fra vannpumpa. Da er du også advart. Sjekk olja ofte er min erfaring Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Draco24styling Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Godt den startet da Men du bør jo finne årsaken til problemet Redigert 14.April.2009 av Draco aq140 (see edit history) Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Haba Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 MD21 har som kjent våte sylinderforinger. Jeg har selv hatt MD21B og kjenner motoren ganske godt, tror jeg, det er en god motor når den får riktig stell og bruk, men ting skjer med den også. En vinter jeg sto i opplag på land forsvant kjølevæska fra ekspansjonstanken. Hvor var den havnet ? Sjekket peilepinnen for motorolja, riktig som fryktet, kjølevæska var kommet i olja. Ja, da var det bare å begynne med å ta av toppen, men feilen var ikke der. Den neste muligheten var at pakningene under sylindrene var begynt å lekke og det var dessverre tilfelle. Håper det ikke har skjedd hos deg, men nevner muligheten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Kjært barn har mange navn. Her skrives det om Manifoil Manifoyl Manifild Kan vi ikke heller være enig om at en innretning som samler fler til en eller forgrener en til fler faktisk heter Manifold? Redigert 14.April.2009 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Åha flere navn på samme sak kan kalles mangfold, Lazyjack Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Innsug/Eksos-mangfold? OK - Skal tenke litt på det Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Jeg er trønder. Hva med Manjfold Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 men det rare med disse motorene er at du hører så mye negativt???md21a og b,men gammer´n har en md21b i en kragerø 26 som han kjøpte i 93,og han hakke gjort stort med den,og da mener jeg omtrent ingenting,kun litt oljeskift og filter.Den har ikke slått så mye som et feilslag en gang?????jeg tror at hvis en passer på og behandle de pent og ikke kjøre de som det står i boka,kjør heller litt moderat+at man passer på kjølinga,så har man en trofast sliter Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Polarn Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Enig med hanto1978 der. Bør ikke kjøres over 2000 rmp Tidligere eier hadde ikke vært over dette påsto han når jeg kjøpte båten med denne motoren. Det varte kun til jeg overtok båten Nå har jeg skaffet meg steinknuseren til penta, så da får vi se om jeg ikke greier å kverke den å Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ingar Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 2000 er nok vel konservativt, det innebærer 30hk. De tåler fint 3500 som marsjfart, da yter de 50hk. VP spesifiserte 4500/61hk, det tåler de definitivt ikke..... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Har ikke vært over 3300 o/min jeg. Og den har fått fint stell før og nå Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 da har du nok en god motor i mange år til enter4u Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
enter4u Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Da er motoren reparert Bytta toppakning og gjort den klar for sommeren med ny impeller, olje osv. Godt jeg kjører kran så jeg har mulighet å løfte den i selv Også hjelper det å ha en god kompis til hjelp Da ligger den trygt i hølet sitt Er bare justering mot aksel og tilkobling igjen. Jeg justerer med digitalt vater mot vinkelen til akslingen, så bruker jeg bladsøker mot flensen for å få den 100% etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Du har vel ikke muligheten til å ta bilder underveis når du justerer motor mot aksel så vi får en DIY på det her å? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
enter4u Svart 22.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Det skal jeg få til Blir gjort i helga Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.