Yankee Startet 13.April.2009 Link til dette innlegget Startet 13.April.2009 Jeg har kjøpt en båt med ettermontert hydraulisk styring av merket navmarine. Har bare hatt med wire styring før og synes jeg får veldig dårlig sving med denne styringen. Er det vanlig at man får dårligere sving på en hydraulisk styring? Hvor mye utslag er vanlig på en slik styring? Sitér dette innlegget Link to post
Maarud Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Vel jeg vil påstå att det er ikke om man har wire eller hydraulisk styring som er utslaggivende, men heller monteringen av det. Eller att en velger rett utstyr for jobben. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Det skal ikke være noen forskjell på det men det kan jo være at du ikke får stort nok rorutslag pga. monteringsfeil. Om ikke husken lurer meg så skal du ha 30 grader rorutslag til begge sider, 60 grader fra borde til borde. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Yankee Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 hva kan gjøres feil der da? sylinderene går jo ut helt til sidene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Om rorkulten er for lang eller sylinderen er montert for langt fra rorstammen vil du gå for lite rorutslag. Her er litt instruksjoner fra Sleipner: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fiks Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 hva kan gjøres feil der da? sylinderene går jo ut helt til sidene. 1. Passer lengden på rorkulten med styremaskinens slaglengde? 2. Styrer båten like dårlig til begge sider? MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Hei, ja ser poenget her, men stryringen er på en påhengsmotor. Den er av den typen som står montert i "røret" som man kan sette styrekabelen gjennom. Derfra går sylinder ut til hver side. Arm fra enden av sylinderen på begge sider går frem til "rorkulten". Greier ikke helt å se at det kan monteres annerledes??? Beklager at jeg ikke nevnte innledningsvis at det er påhengs. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Tråden burde visst vært stengt... eller tittel endret Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Det forandrer saken litt men du har jo også her en rorkult... Om du sveiver rattet til endestilling, løsner styrestaget fra motoren og ser om motoren er i endestilling eller om den da svinger litt mer kan du være på sporet av noe. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Yankee Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Jepp, det er jo en god ide SveinHa. Prøver det først. Kommer tilbake med bilder av monteringen dersom det ikke er fult utslag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.