tromøy 22 Startet 13.April.2009 Link til dette innlegget Startet 13.April.2009 ekkoloddet har fungert topp men plutselig vil det ikke starte. det kommer 11,9volt til stativet det står i men det er det.... hjelp...bruker det nesten hver dag Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) Har en kompis med samme type lodd, som også bare "døde" har ikke funnet ut hva som er galt.. Redigert 13.April.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
tromøy 22 Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 samme her bare da jeg kjøpte båten var loddet et par dager gammelt og jeg snaut hatt båten et år. helt forj...... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Sikker på at du ikke har et kontaktproblem på veien fra batteriet til loddet? Dette er iallfall det første du må sjekke. Er det dårlig kontakt mellom 'stativet' som du kaller det, og batteriet kan spenningen falle langt under 11.9V idet du slår på loddet. Man kan bli lurt her hvis man måler spenningen uten at det er noen belastning. Sitér dette innlegget Link to post
tromøy 22 Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 da er det jo isåfall ikke mulig og måle om loddet må stå i da.... eller Sitér dette innlegget Link to post
tromøy 22 Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 men nei det er ingen dårlige kontaktpunkter heller Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Enig med Ingar! Høres ut som et kontakt problem, 11,9 volt ubelastet er alt for lavt. Sjekk koblinger og ikke minst sikring, særlig hvis det er av den gamle poselen typen...de har lett for å irre. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Henger meg på her eg, som nevnt over av meg tidligere så har en kompis samme problem, hvis eg setter mitt lodd i stativet så virker de. Så hvis du kjenner noen som har humminbird lodd så kan du jo prøve å se om de virker i deres stativ!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Bøljan Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Joda det finnes en måte å måle spenningen på selv om ekkoloddet står i holderen, stikk målestikkene til multimeteret inn gjennom isolasjonen til pluss og minus rett før holderen til ekkoloddet, da slipper du å kutte kablene. Måler du da 11,9 Volt eller lavere så vil sansynligvis ikke ekkoloddet virke. Konklusjon: Utladet batteri eller dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
tromøy 22 Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 takk for gode tips, men har fullt batteri og sikringen er ikke gåen, eneste kopling er inn,ut av sikringen og til batteriet og disse er det ikke noe galt med, så tror nok jeg må få lånt et annet lodd og prøve. fungerer det prøver jeg og åpne det jeg har og rense med el-spray....meninger om det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.