Jump to content

Lage køyesenger i en Skilsø 23

Domex

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Skilsø 23. Har planer om å lage køyesenger i den alla Nidelv 24. Stroppene som skal festes i taket er greit, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal feste hengslene. Har tenkt på2 alternativer:

1. Feste hengslene med gjennomgående bolter i dolbordet.

2. Støpe fast klosser under dolbordet innvendig som jeg kan feste hengslene i.

Noen som har noen gode råd her?

Roger

Jeg hadde tidligere en Sagen 730 med slik køyeløsning. Der var det plastret fast en hylle av 15mm kryssfiner i lengderetningen, ca 20 cm under dollbordet, som ryggene var hengslet fast i. Denne hyllen hadde også et par kileformede støtter nedover som også var plastret fast i skrogsiden. Jeg synes dette var en grei løsning, sittestilling ble grei pga korrekt vinkel på ryggen og hyllen var praktisk som plass å legge fra seg ting på. Fungerte greit når ungene var små, men etter hvert som de ble større ble det noe trangt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...