Jump to content

Fiskeplasser Oslofjorden

Haje

Recommended Posts

Utenfor Blylagbukta og utenfor Linnekastet har vi fått en del torsk opp gjennom årene. Må legge deg ganske nære land, men det er ikke grunt der og ingen fare ved å gå/legge seg nære land. Fikk trosk der på søndag siste gang faktisk.

Lykke til og håper du får masse fin torsk!!!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Er det noen som vil gi noen tips om bra steder å fiske torsk i Oslofjorden...?

Oslofjorden er jo et tøyelig begrep, Haje!

Du skriver jo ikke hvor du har hjemmehavn, ei heller finnes det stedsopplysninger bak "Nick'en" din. Men her ute, i Ytre Oslofjord "kryr" det av fisk. Og da snakker jeg om 1 - 2 kg's torsk - den edleste av alle fisker. Var ute i går, sammen med svigersønnen, og dro 11 torsk! 8 koke- og 4 steketorsk!

(Ja, ja, Jibb - du fikk 6 og jeg "bare" 5 .....  :seeya: ....ja, og dine var "størts"!)   :flag:  

For tiden står torsken på mellom 40 og 50 meter - og den er bitevillig!

Bilde

På veien hjem så vi tilløp til en "kværning" - så da er nok brislingen / småsilda her også. Makrellterna var ytterst aktiv i går og fløy ivrige "tokt" med mange stup! Like etter flakset ei måke med en rimelig stor og sprellende flyndre i nebbet, forbi! Så det tegner bra for sommerens fiske, her på "Costa del Østfold"!  :seeya: ....like før makrellen kommer, også!

Skitt fiske, alle sammen!

:sailing:

Forresten, hvordan greier en måke å svelge en tallerkenstor flyndre? Noe å tenke på, det!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Da jeg var guttunge på Bomansvik på Nesodden for snart 100 år siden, var det en plass som het Kallevanne. Plassen ligger rett syd for Ingerstrand Bad. En meget hemmelig torskeplass den gangen.

Ellers så er det bra med fisk utenfor Jelø, plasser som Neskrakken og Gullholmen blant annet.

Ellers så varslet ternene om innsig av småsild i Sonsbukta sist søndag. I fjord sto det en dame og sluket 23 makreller på brygga der jeg ligger på halvannen time. I år har jeg slukstang liggende parat i båten.

• 1 år senere...

Planlegger en liten fisketur i Drøbaksundet. Har imidlertid aldri prøvd meg der før og lurer derfor på om det er noen som har en posisjon på hvor det er best å kaste pilken... :fishing:

Mener å ha hørt om en fiskeplass i Drøbaksundet som skal hete noe med "......dypet" Hvor ligger det mon tro?

Takknemlig for alle gode forslag! :flag:

Per Hovda (også kjent som eldregeneralen) har skrevet en bok kalt "Norske fiskemèd". Boken fås kjøpt på diverse bokantikvariat for ca. kr 300, om jeg ikke husker feil. Utrolig mange beskrivelser av fiskemèd. Har ikke boken selv. Kun bladd i den, så det er dessverre ikke hjelp i å spørre meg. Om du er interessert, søk på internet så finner du frem til hvem som selger boken.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Goggen: Kanskje du mener Mølledjupet? Vet at havfiskklubber gjerne er innom der, og jeg skal faktisk dit neste helg. Vi er tre mann som skal fiske hele helgen, både dypt og grunt. I den anledning skulle jeg gjerne hatt flere tips fra strekningen Steilene-Filtvedt.

Ellers har det faktisk vært en del sei med anstendig størrelse innenfor Nesoddtangen i de siste ukene. Har funnet stimene ved hjelp av måker og sildeknuter.

Goggen: Kanskje du mener Mølledjupet? Vet at havfiskklubber gjerne er innom der, og jeg skal faktisk dit neste helg. Vi er tre mann som skal fiske hele helgen, både dypt og grunt. I den anledning skulle jeg gjerne hatt flere tips fra strekningen Steilene-Filtvedt.

Ellers har det faktisk vært en del sei med anstendig størrelse innenfor Nesoddtangen i de siste ukene. Har funnet stimene ved hjelp av måker og sildeknuter.

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer - Mølledjupet var det jeg hadde hørt om. Takker!

Da blir neste spørsmål - Hvor er det egentlig? Jeg kan ikke finne det på kartet..

Personlig har jeg ofte fisket syd for Ildjernet, nedenfor Sunnås sykehus. Bra sted, men hadde nå tenkt meg ut på litt dypere vann.

Jeg hadde tenkt meg ut til lørdag om en uke- mulig vi sees da Wannskrækk! :flag:

Planlegger en liten fisketur i Drøbaksundet. Har imidlertid aldri prøvd meg der før og lurer derfor på om det er noen som har en posisjon på hvor det er best å kaste pilken...  :fishing:

Mener å ha hørt om en fiskeplass i Drøbaksundet som skal hete noe med "......dypet" Hvor ligger det mon tro?

Takknemlig for alle gode forslag!  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

I går så jeg det lå flere rett utenfor det søndre utløpet av sundet mellom Oscars Borg og Håøya. Om de fikk noe vet jeg ikke, men siden det var lokale folk som har fiska før ville nok jeg prøvd meg på samme sted om fiskelysten skulle dukke opp ...

Mener Mølledjupet er omtrent der ferja gikk?/går? over til Hurum, men det skal jeg sjekke før helgen, og gi tilbakemelding. Vi prøver Ildjernet på veien ned, eller opp. Se etter en Joda 7500 med tre mann ombord. To havfiskestenger, kasteslukstenger og blåskjellrive. Har foreløpig ikke fått tak i krabbeteiner; -vi hadde tenkt å sjekke om det er større krabber så langt inn. Ryktene er litt motstridende. :fishing:

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...