TSF Startet 14.April.2009 Link til dette innlegget Startet 14.April.2009 Hei. Jeg er på utkikk etter en hylse (gjerne med flens) og skiver i et materiale som isolerer mellom AISI 316L og galvanisert "svartstål". Den skal sørge for at det ikke oppstår galvanisk korrosjon mellom disse, da det vil være elektolytt i form av saltvann der. Har søkt litt rundt på nettet men har ikke funnet noe som duger. Bolten har diameter på 10mm, og lengden på hylsa må være ca 2,5 cm (eller metervare). Hadde vært supert om noen kunne linke til produsenter av slike varer. Takker for svar!! Sitér dette innlegget Link to post
ab Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Om du bare trenger isolering mot galvanisk korrosjon, finnes det noen isolerende pastaer: Duralac eller Tefgel. Den siste kan bestilles herfra: http://www.townshend.se/ Men om bolten din skal snurre rundt i hullet vil slike løsninger antagelig slites vekk...? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 En bit av plast el. nylonrør på bolten og skiver av plastmateriale under boltehodet. Jeg produserte flotte skiver av en bit 200ltr. plastfat ved hjelp av hullsag og drill. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Kjøpte i sin tid slike kragehylser av samme leverandør som leverte bolter og annet festemateriell. Mener Tingstad var en vi fikk slike fra men flere leverandører av festemateriell leverte slike. Link til Tingstad http://www.tingstad.no/default.asp?menu=11...amp;NK=01053010 (Vanlige kunststoff skiver, ikke kragehylser) Tror ikke hylsene for M10 var 25mm men kanskje passer det med en slik kragehylse fra hvær side. Se side 46 i denne linken http://www.maritime-suppliers.com/imidocs/6592P006.pdf Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 www.elra.no har en del forskjellige plastdeler. Antar at de kun selger engros, men de kan kanskje guide deg videre til en forhandler? Ble visst litt dårlig kvalitet på bildet, men forhåpentligvis er det lesbart? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
TSF Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Takker for svar! Driver å ser på linkene deres nå. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 (redigert) Slik isolasjonsmansjett skulle jeg også hatt. På roret (glassfiber) til båten har jeg aluminiumsplaps som er festet med 10mm syrefaste bolter. Her hadde slike mansjetter vært ypperlig for å unngå galvanisk tæring. Vanlig zinkanode på flapsen har hatt lite virkning, og rundt hullet til bolten i aluminiuet, er det tæret stygt. Men dette tipset kom nok litt for sent da båten nå er på sjøen. men neste år blir det slik mansjett. Takk for tipset. Og til JonnyBoy: Når du laster opp bilder med kun tekst og enkel grafikk, burde du bruke GIF eller PNG format. Da får du klare og fine bilder. Lars H. Redigert 15.April.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.