Jump to content

Plast/nylon/teflon Hylse til 10mm Bolt

TSF

Recommended Posts

Hei.

Jeg er på utkikk etter en hylse (gjerne med flens) og skiver i et materiale som isolerer mellom AISI 316L og galvanisert "svartstål". Den skal sørge for at det ikke oppstår galvanisk korrosjon mellom disse, da det vil være elektolytt i form av saltvann der. Har søkt litt rundt på nettet men har ikke funnet noe som duger.

Bolten har diameter på 10mm, og lengden på hylsa må være ca 2,5 cm (eller metervare).

Hadde vært supert om noen kunne linke til produsenter av slike varer.

Takker for svar!!

Kjøpte i sin tid slike kragehylser av samme leverandør som leverte bolter og annet festemateriell. Mener Tingstad var en vi fikk slike fra men flere leverandører av festemateriell leverte slike. Link til Tingstad http://www.tingstad.no/default.asp?menu=11...amp;NK=01053010

(Vanlige kunststoff skiver, ikke kragehylser)

Tror ikke hylsene for M10 var 25mm men kanskje passer det med en slik kragehylse fra hvær side.

Se side 46 i denne linken http://www.maritime-suppliers.com/imidocs/6592P006.pdf

Slik isolasjonsmansjett skulle jeg også hatt. På roret (glassfiber) til båten har jeg aluminiumsplaps som er festet med 10mm syrefaste bolter. Her hadde slike mansjetter vært ypperlig for å unngå galvanisk tæring. Vanlig zinkanode på flapsen har hatt lite virkning, og rundt hullet til bolten i aluminiuet, er det tæret stygt. Men dette tipset kom nok litt for sent da båten nå er på sjøen. men neste år blir det slik mansjett. Takk for tipset.

Og til JonnyBoy: Når du laster opp bilder med kun tekst og enkel grafikk, burde du bruke GIF eller PNG format. Da får du klare og fine bilder.

propell.jpgror_tilt.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...