FredrikW Startet 14.April.2009 Link til dette innlegget Startet 14.April.2009 Båten min står i opplag hos Oslo Maritim Service ( http://oslomaritimservice.com ). Har i rundt 3 uker forsøkt å få kontakt, men telefonen til han som driver firmaet er avskrudd, og mailen jeg har sendt forblir ubesvart. Avtalen var at båten skulle ut i uke 16/17, og det begynner jo å nærme seg... På hjemmesiden til firmaet står det oppført ett nummer i tillegg til daglig leder sitt. Da jeg ringte dette kom jeg til et verksted som tidvis har samarbeidet med Oslo Maritim Service. Han jeg snakket med der visste ikke så mye, men han hadde hørt at daglig leder ble syk, og at en bekjent skulle ta seg av båtene som står i opplag. Denne personen skal visstnok også ha overtatt daglig leders mobiltelefon, men denne telefonen har altså vært avskrudd de siste ukene. Daglig leders mobilnummer og mailadressen på hjemmesiden er den eneste kontaktinformasjonen jeg har. Har noen her båten sin i opplag på samme sted, eller forslag til hvordan jeg bør gå frem for å få kontakt (og båten på sjøen)? Jeg har ikke vært på hjemmeadressen til daglig leder eller sendt brev dit ennå. Hvis han er syk og har måttet overlate ansvaret for opplagsbåtene til noen andre syntes jeg det er ille å plage han, men kanskje blir det nødvendig i neste omgang...? Hva syntes dere? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Siden du vet hvem han er (og hvor han bor?) Har du sjekket om daglig leder har noe hjemmenummer? Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Det eneste nummeret som er registrert på han er mobilnummeret jeg har. Fant ett annet nummer ved å google navnet hans og adressen, men det nummeret er ute av drift. Ved å søke på hjemmeadressen hans får jeg opp endel andre navn og nummer. Han har selv sagt at han har en leilighet her i Oslo, så disse navnene er sannsynligvis bare naboer i en boligblokk. Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Søk opp firmaet på Purehelp, www.purehelp.com. Der skal du iht Brønnøysundregisteret finne diverse kontaktinfo på viktige personer i firmaet. (eiere, dalglig leder etc) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Forsøkte purehelp.com, men fikk kun opp den kontaktinfoen jeg har fra før av. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Ring på døra hans, er for han for syk får du sikkert vite hva du skal gjøre. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Hva med å dra dit båten er i opplag og sjekke ut situasjonen... det er sikkert ikke bare du som har båten i opplag der... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Faktisk vet jeg ikke nøyaktig hvor båten står. Vet at det er i nærheten av Stange, så jeg regner med at det er på den Stange-adressen som står på hjemmesiden. Båten står innelåst på et varmlager, og firmaet har båtnøklene. Hvis jeg visste at det er folk tilstede på lageret hadde jeg dratt oppover, men siden det er et enmannsforetak bestående av kun daglig leder vil jeg tro det er lite folk å treffe på båtlageret. Ikke har jeg bil heller, så å komme seg fra Oslo til Stange er litt pes. Å dra til hjemmeadresen er en mulighet jeg kanskje må begynne å vurdere, siden det nå har gått såpass mye tid uten at det er mulig å få kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Jeg må jo legge til at daglig leder er en veldig hyggelig fyr. Han har tidligere gjort noen små monteringsjobber på båten min (ankervinsj etc.), og det har blitt veldig bra. Han har alltid vært svært punktlig, og ikke minst veldig lett å komme i kontakt med (har alltid svart på tlf og mail ASAP). Derfor er jeg nå litt bekymret for at det kanskje har skjedd noe alvorlig med han. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Jeg kjøpte min Anchorlift ankervinsj av denne "karen" firmaet og har ikke noe å utsette på dette... hentet den selv i Oslo og alt gikk greit... så fyren er da seriøs, eller var i allefall det våren 2007.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
NAL Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Hva med en telefon til lensmannskontoret på Stange?? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Ikke har jeg bil heller, så å komme seg fra Oslo til Stange er litt pes. Det går tog hver/hver annen time sju minutter over halv fra Oslo S, stopper på Stange st. cirka en time og ett kvarter senere. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Joda, vet at toget går ofte, ellers takk Hvis jeg ikke får kontakt i løpet av et par dager tar jeg kanskje toget oppover på fredag. Har tittet på kartet, og adressen jeg har ligger ikke så langt unna togstasjonen på Stange. Jeg har også kun opplevd han som driver firmaet som seriøs og punktlig mtp. avtaler og slikt, så derfor frykter jeg at det kanskje er snakk om alvorlig sykdom, siden han plutselig er "borte". Av den grunn har jeg ikke så lyst til å oppsøke privatadressen helt ennå. Redigert 14.April.2009 av FredrikW (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Hvis du vet navnet hans så få tak i noen naboer eller folk med samme navn. Det bor ikke så mange i Stange, og bygda er ganske gjennomsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Litt fleip: Lei en kommunal-pyroman, tenn på kontoret hanses, så dukker nok han (eller slektninger) opp skal du se... På alvor: Lag litt støy rundt forholdet... Redigert 14.April.2009 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Har søkt opp etternavnet, og det er kun en person med samme etternavn i hele Hedmark. Og to i Oslo og to i Lier. Får vel slå på tråden til dem for å høre om de er i slekt, og om de i så fall vet noe. Slik det ser ut nå er kanskje en tur til de adressene jeg har det neste på lista, om ikke annet enn for å høre om naboer/nabobedrifter vet noe. Har fortsatt et håp om at noen andre her på BP har sin båt på samme sted som meg, og vet mer om saken enn det jeg gjør. Hele situasjonen er unektelig litt mystisk, og jeg lurer jo fælt på hva som foregår. Og det hadde vært kjekt og fått båten på vannet snart... Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Merkelig Jeg har kontor og verksted rett ovenfor lagret hvor båten din er lagret. Står nok inne den trygt og godt. Men det er da folk der nesten hver dag. Redigert 14.April.2009 av talisman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Det vil si at du har kontor i nærheten av Stensrudvegen 16? Og det er folk tilstede der nesten hver dag? Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 stemmer det , kan prøve og få tak i et tlf nr til deg i morgen eller Torsdag Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Høres meget bra ut. Hvis du hadde hatt mulighet til å snakke med de som er der, og eventuelt fått et telefonnummer, hadde jeg vært veldig takknemlig! I så fall bare å sende meg en PM. Venter i spenning Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Hei Sendt deg en IM med tlf nr til en hyggelig dame som var innom båtlagret på Stange i dag. Tror kanskje det kunne være hans Kone Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 IM er mottatt. Tusen takk for hjelpen! Er på kveldsvakt idag, så jeg får ikke ringt før imorgen. Gir tilbakemelding om hvordan det går. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Da har det ordnet seg! Takket være talisman sin innsats kom jeg i kontakt med rett person, som kunne fortelle at daglig leder av firmaet er alvorlig syk, faktisk så ille at han er ute av stand til å kommunisere, og er i rehabilitering. Derfor har et par andre karer overtatt ansvaret for opplagsbåtene. Det har blitt sendt ut brev til samtlige kunder som forklarer hva som har skjedd, og hvem man kan kontakte for avtale om utsetting etc. Av en eller annen grunn har ikke jeg fått dette brevet, sannsynligvis fordi posten har rota det bort, noe som ikke er helt uvanlig her i bydelen. Flere ganger har vi opplevd å få purring på regninger vi aldri har motatt, noe som er temmelig irriterende! Alt for ofte får vi også naboers post i vår postkasse (og omvendt). Klager og klager, men dette er det visst veldig vanskelig å få orden på... Så igjen takk til talisman! Det at han tok seg bryet med å dra ned til opplagshallen sparte meg nok for endel arbeid og bomturer med tog fra Oslo til Stange, og nå som jeg har fått tak i folkene der oppe kommer nok båten seg på sjøen ganske snart. Får virkelig håpe det går raskt fremover med bedringsprosessen til daglig leder, og at han blir helt frisk og rask igjen. Så god bedring til deg Carsten, får håpe vi snakkes igjen om ikke så lenge! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Flott at dette ordnet seg... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Salt Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Bra! God bedring til mannen, god båtsesong til FredrikW! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.