Brynjar Startet 14.April.2009 Link til dette innlegget Startet 14.April.2009 Skal bytte pakningen mellom manifold og eksosbend.. Den gamle pakningen sitter som limt fast og er vanskelig å få fjernet ordentlig. Noen som har noe tips for å få den av lettere? Hjelper det med varme? kjemikalier? Eller må jeg bare skjære og skrape til krampa tar meg Pakninga er i no grønt pappmateriale(?) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
båt 45 Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Du må nok skrape, et skarpt huggjern egner seg bra. Hvis flatene er blitt ugjevne kan du smøre litt permatex på den ene siden av pakningen før du skruer det i hop. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Du kan bruke gasket remover fra crc, den funker bra. Du skulle også fått tak i ei pakningsskrape til å skarp av etter at du har latt crc'en virke litt lykke til.. Er en møkkajobb. er en del av jobben min i StatoilHydro dette, men heldigvis ganske skjelden Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) blei dobbel den.. Redigert 14.April.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
index Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Skrape skrape. Det er det eneste som nytter. Grønn papp er nok Klingerit, den burde være grei å skrape vekk med en skarp kniv. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kurt Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 De skrapene som brukes til å rengjøre keramiske topper med er fine til pakningsfjerning. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Bruk en god kniv og så bruker du copa-slip eller molykote 1000 på pakningen når du monterer. Saus den godt in med ett av de to nevnte, det ryker en del når du starter opp, det er normalt. Neste gang tar du av pakningen med fingrene. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Bruker en stålbørsterondell til vinkelsliper, grov bust, til å fjerne slike pakninger. Men også et sylskarpt huggjern og litt smergel fungerer. Må ikke bruke permatex på eksosdeler! Kopperpasta er best. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Da var sjiten løs . Tok bladet fra en sånn plast-tapetkniv greie og fikk skrapt jevnt og reint. Heldigvis kjøpte kjærringa ny støvsuger da jeg "ødela" den gamle ved å bruke den i båten (og bilen.. og garasjen.. ) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.