Jump to content

Trenger hjelp til å identifisere skjærgårdsjeep

ROOL

Recommended Posts

Hei

Følgende data kan jeg legge til, er ikke hjemme akkurat nå så det er vanskelig å måle bredde.

Lengde 16 fot. Registrert som 488cm. Bredde har jeg ikke.

Motor 60hk Evinrude 1997modell.

Båten er registrert som 1998modell Alicraft i småbåtregisteret, noe jeg ikke kan se stemmer.

mvh

Ronny

14042009173.jpg

14042009174.jpg

14042009176.jpg

14042009177.jpg

Hei,

Jeg er helt enig med deg, linjene er veldig Uttern.

Men har noen , noen gang hatt tilgang til båtformene til Uttern for støpe halvfabrikat?

Modellen/produsenten Deko/Deco som ble opplyst av selger finner jeg ingen info om.

Alicraft i denne stil finner jeg heller ikke.

Skal jeg sende en e-post direkte til Uttern tro?

mvh

Ronny

den baugen minnet meg veldig mye om min baug som jeg hadde på nor-dan'en.. kan det være noe fra det støperiet der tro?

Kan det vært noe tidlig utgave av denne f.eks:

http://www.nordanboats.no/lang-no/batmodel...modell-615.html

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Nei det er det ikke norsafe lager livbåter,men der ble kjøp inn formen til deco som en velferdsordning til de som jobber der,der ble støpt mange der og solgt igjen den hadde opprinelig et anet navn før,men kommer ikke på det i farta det er i vært fall ingen av de båt fabrikatene som er nevn tidliger i innlegget

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

• 2 uker senere...

Hei igjen,

Takker for alle svar i denne tråden.

Jeg har brukt ledetrådene som er dukket opp og kommet i kontakt med han som har støpt båten.

Han opplyser at båten opprinnelig ble kalt Reco, men at den med tiden ble av noen døpt til Deco.

Båtene er støpt rundt omkring tvedestrand området, men noen kan sikkert være støpt lengre unna i samme form.

De båtene han viste om er støpt i slutten av 1990 årene, 1997-1999.

Ronny

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...