Jump to content

Endelig!

Atco

Recommended Posts

Er dagen kommet :flag:

Reiser hvert øyeblikk hjemme ifra og inn til Oslo. Skal overta HaraldL's Nidelv26, og kjøre den til sin nye hjemmehavn på Løvøya,Horten    :sailing:

Jeg gleder meg som en unge på julekvelden  :lol: :lol: :lol: :lol: :seeya: :seeya:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Takker for hilsner :flag:

Da er båten trygt i havn på Løvøya :cheers:

Deilig tur i en nydelig båt, satt i bare shortsen og gikk medvinds, helt nydelig i sola.

Båten holdt akkurat det Harald lovet, lå og cruiset på 3350 RPM og marsjet da på respektable 13,5 knop  :flag:  Tok også en (kort) max test opp til 4000RPM  :nono: moro å se de 18 knopene som Harald lovte (logg og GPS). Jeg, familien og regnværet kom samtidig frem....så vi fikk testet at kalesjen var tett, og at Wallas'en varmet mens vi spiste vår første middag ombord.  Familien (som ikke hadde sett båten før) var storfornøyd, jentene nesten "sloss" om mini cabinen...... :discuss  :lol:

Kort sagt...jeg er 150% fornøyd med båten, og gleder meg til drømmesommeren  :flag:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Gratulerer!

HaraldL  -  Hva nå? Båtløs kan man da ikke være?  :cheers:

:smiley:

Hei igjen,

Hyggelig å tenke på at båten har fått eiere som bryr seg om den!

Lykke til videre med båten!

Og jeg har ikke tenkt å være båtløs lenge. Reiser til Ulsteinvik på Sunnmøre  på fredag og skal kikke på en Delta 9700 som jeg tror blir min neste båt. Den er litt brun i interiøret men motoren er splitter ny (40t) med garanti.  Jeg gruer og gleder meg til å ta fatt på den da jeg vet det vil bli arbeidsomt (spesielt med 2 små barn!). Men båten skal være vår fremtidsbåt som vi kan bruke tid på å få 100%.

Jeg kan nesten ikke vente til fredag... :smiley:

Hilsen Harald L

Trude III

Det blir spendende Harald, lykke til.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...