Cortinas Startet 15.April.2009 Link til dette innlegget Startet 15.April.2009 har sett at noen seilbåter har belysning under salingshornene som brukes når båten ligger i havn på kvelden, synes dette ser veldig bra ut..... men har noen erfaringer og tips? er det ulemper med å ha dette? hvilke lamper bør brukes? ps, ja, jeg vet dette er jåleri... men likevel... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Nei synes ikke det er jåleri, har selv montert to led spot på salingshorn med regulator. kjempefornøyd Kjøpte de hos ledteknikk.no kom på ca 500,- for alt og tar bare 1,5 watt, lyser mer enn nok derfor valgte jeg med regulator. Løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Cortinas Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 mildt sagt mange varianter på den siden.... hvilken type valgte du? Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Hei, jeg vurderer å montere en form for belysning på undersiden av bommen, helt ytterst, på min Bav 36 slik at jeg har mulighet for å belyse cockpiten om natten (når man ligger fortøyd). Vel, un mulighet for rødt lys hadde selvfølgelig også vært kult, men kanskje å trekke den litt langt. Dimmemulighet må den i alle fall ha. Noen som har sett slike løsninger, eller installert noe liknende selv? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Nå er det jo ganske vanlig på seilbåter at man har dekkslyset under salingshorna. Brukes ved f.eks. seilskift i mørke. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Dekkslys for seilskifte vil vel de færreste bruke i havn, i så fal blir man uansett meget upopulær. Det Cortinas mener er (vel?) dempet belysning man ofte finner på større båter som svakt lyser opp riggen og dekket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.