Jump to content

Ny kartplotter

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg driver og drømmer litt om ny kartplotter. Har sett litt på Simrad sine plittere. De har en som heter C33 og en som heter C34. Noen som har erfaring/kunnskap om disse?

Regner med at du har besøkt Simrad sine sider http://www.simrad.no/products/detail.asp?Su=4&Lang=1

Har ingen egen erfaring men Simrad går jo for å være meget bra, også på proff markedet.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Jeg har en CE 30, som er modellen før CE 33 /34.

CE33 er oppfølgeren til 30, med tildels raskere prossesor.

C34 kom få måneder etter 33, for å fikse noen bugs, samt endel andre forbedringer.

Jeg er meget godt fornøyd med CE 30. Det eneste er ved kartkassett bytte med NT+ Wide kassetter, at den tygger litt vel lenge før den godkjenner kassetten.

Skal du ha kontakt med Simrad, må du gå via forhandler. Men de følger flott opp. :yesnod:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Jeg har ca. tre ukers erfaring med SIMRAD CE 33 (kartplotter og ekkolodd). Nå har ikke jeg hatt kartplotter tidligere og således ikke noe å sammenligne med, men den jeg har er koplet til VHF og autopilot fra samme produsent og fungerer helt glimrende!

Jeg kan ikke annet enn å anbefale den, men med forbehold om den korte tiden jeg har brukt apparatet. Jeg har til nå bare lært å bruke en liten del av plotterens muligheter, men allerede har jeg hatt stor glede av utstyret      :yesnod:

Simrad kartplottere er bra, men ikke spesielt billige. Ikke noe annet å si om det. Jeg har hatt CE30, CP40 (senere oppgradert til CP 42 Sunview) og har nå bestilt CP44 Sunview til nybåten.

Skulle jeg si noe negativt måtte det være litt sen prosessor på tidligere utgaver, men egentlig bare merkbart på CP42 når du endrer oppløsning og når du skal tegne ruter, dvs. flytte markøren utenfor skjermbildet ditt (bruk liten målestokk og grovtegn først, så går det mye raskere). På de andre/tidligere versjonene var det mer merkbart. Selv i høy hastighet holder CP42 prosessoren tritt, da den leser inn antatt neste kartbilde mens nåværende kartbilde vises. De nye modellene har raskere prosessorer, i tillegg tror jeg de utnytter NT+ brikkene bedre (bedre visning).

33-versjonen er 6'', men jeg er usikker på om den finnes i skikkelig dagslysskjerm. 34 er helt ny, 7'' skjerm, har en dagslysskjerm som heter Sun Light. Formatet på enheten er annerledes enn på 33/42. 42 er 10'' har dagslysskjerm som heter Sun View. Dagslysskjerm er et must hvis det er utendørs styreposisjon. Jeg har prøvd begge deler. Vær obs på prisingen - de med dagslysskjerm er vesentlig dyrere, og på Sjøen for alle var plotterne feilpriset på Simrad-standen - lik pris med/uten dagslysskjerm.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg driver og drømmer litt om ny kartplotter. Har sett litt på Simrad sine plittere. De har en som heter C33 og en som heter C34. Noen som har erfaring/kunnskap om disse?

Kjenner ikke så godt til de nye Simrad plotterene da jeg har valgt andre plottere selv men nevner at Raymarines C-serie kanskje kan være et alternativ?

C-serien har mulighet til å kople på både GPS/Radar/ekkolodd på samme skjerm.

C80 har 8,4" skjerm og C120 har over 12" skjerm størrelse.

Navionics kartene er vel så detaljerte og en del rimeligere mtp. at man får et mye større område pr. kart.

Spør meg gjerne uansett om et pristilbud enten du ønsker å vurdere det ene eller andre merket.

jeg har også en ce 33 og har hatt den 1 år

godt fornøyd men har hatt problemer med tilkobling/kommunikasjon til en slave på flybridge som faller ut.

synes skjermstørrrelsen er helt topp,trenger ikke være større enn dette.

simrad ser ut til å koste noe mer enn mange andre  og ikke lett å sammenlikne

tester i båtblader i det siste har bare tatt for seg rimeligere plottere.

lykkke til med beslutningen ,ikke noe er så moro som vurderingsfasen og lesingen av

brosjyrer og tester , nesten som lillejulaften spør du meg

lykkke til med beslutningen ,ikke noe er så moro som vurderingsfasen og lesingen av

brosjyrer og tester , nesten som lillejulaften spør du meg

Enig med deg. Sånn sett er det nesten litt vemodig når båt og utstyr endelig leveres.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...