Larsson d.a.y. Startet 15.April.2009 Link til dette innlegget Startet 15.April.2009 Hei har i min Myra satt inn en marinisert volvo motor er vel lik MD 21 men det er vist flere hk, går fint i 6.5 knop når jeg gir litt mere gass så går den ikke noe fortere men bare mere turtall og merker at den blir varmere. Kan det være smart å sette på en større propell? er jo masse krefter her. Sitér dette innlegget Link to post
Jano30 Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Hei,jeg har en Myra 23 ac den går med ca maks turtal på ca3500 rpm og har ca 11-12 knopp med spaken i veggen jeg har også flaps.,min båt har en MB 616 motor som yter ca 65 hk på dette turtall med 3 blader propell,jeg vurderer å montere 4 blader for å minske propell støy.Propell forhandlere kan også beregne stigning i forhold til turtall. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 En litt større propell kan nok være på sin plass ja. Men du bør ikke kjøre denne motoren over 3500rpm på marsj, gir du mer enn dette holder den desverre ikke lenge. 3200-3300 er bra. Firbladet propell har lite for seg i slike hastigheter, den kommer først til sin rett i 15-20 knop og over. Og såpass fart får du uansett ikke Myraen opp i... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.