Jump to content

Allergi overfor dieseldyr!

jo_no

Recommended Posts

Etter å hatt besøk av nevnte uvesener for to år siden, har jeg utviklet allergi for disse biologiske krypene...

Derfor er et av punktene mine på vårklargjøringslisten å pumpe ut litt diesel fra bunnen av tanken hver vår.

Dette gjør jeg enkelt vha en liten håndpumpe hvor sugeslangen er trukket gjennom et stivt rør for å ha styring og føling med bunnen.

Gjorde denne øvelsen forleden dag og fikk selvfølgelig opp litt gruff. Se bildene under.

Det er for det meste rusk men syntes samtidig at det var antydning til sleip guggelure..

Pumpet vel 2 liter til sammen med slangen plassert på litt forskjellige steder.

Jeg greide ikke å få opp mer enn det som vises på bildene nedenfor.

Spørsmål til alle der ute som har greie på dette: Det gørret jeg fikk opp, er dette å betrakte som helt vanlig?

Tilleggsinfo:

Bruker Hammerdown.

Tanken ble vasket for to år siden.

Tanken har i vinter stått ca. 1/4 full

Ikke antydning til gruff i vannutskilleren, regner derfor med at dieselhygienen har vært tilfredsstillende.

----------

Først klargjøring av prosedyren:

img_0202.jpg

Deretter pumpe fra tank til tomflaske (her sees nevnte gruff):

img_0201.jpg

Her er bunnfallet fra forrige bilde:

img_0203.jpg

Jeg har idag rengjort tanken og det jeg fikk opp til slutt ligner på din "guggelure"-- det er nok ikke dieseldyr, men mer som rusk som ligger på bunnen av tanken. Jeg pumpet opp ca. 40 l ren diesel og brukte en våtsuger til det siste bunnfallet. Deretter tørket jeg tanken med en fille gjennom mannhullet.

Fint å vite at tanken er helt ren før sesongen begynner for fullt. :sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...