Stones Startet 16.April.2009 Link til dette innlegget Startet 16.April.2009 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg løsner girstanga på en suzuki dt65 93 mod? Skal skifte impeller, men finner ikke der hvor girstanga skal løsnes/deles. Har forsøkt å tolke det som står i manualen, men blir ikke klok på dette: "Loosen the nut and disconnect the shift shaft from the shift linkage". Det er imidlertid ingen beskrivelse av hvor man gjør dette. Har forstått det slik at det skal være litt ovenfor girhuset på siden som vender mot båten, men ser ikke noe som umiddelbart virker å være riktig. Er det der hvor pilen viser på bildet jeg må løsne? Og i tilfelles er det noe spesilet jeg må passe på? Løse deler etc som kan være vriene å få på plass igjen? Veldig takknemlig for innspill!! Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Her tror eg du må løse ned girhuset for å komme til.. 1. sett motoren gir forrover 2. Løs boltene på girhuset 3. sett motoren i revers mens du trykker girhuset ned ca 2 cm 4. Då kommer giraksling frem og der skal de være en kobling med en settskru med flattgjernshode. løs den skruen så er giret løst.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Stones Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hei og takk for innspill. Lurte på om det kunne være noe der, men i instruksjonen står det at girstanga skal løsnes før boltene på girhuset. Denne rekkefølgen: 1. Place the shift selector in forward gear 2. Loosen the nut and disconnect the shift shaft from the shift linkage 3. Support the gearcase and remove all eight bolts that attach the gearcase to the drive shaft housing. Da kan vel ikke skruen ligge skjult slik som du beskriver? Det beskrives også en mutter (nut) og ikke flatjernshode... Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 De er ei stund siden eg skrudde på Suzuki, men eg ville nå bare prøvd eg kan jo ikkje ødlegge noe. Kan stemme de at de er mutter ja Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.