zooper Startet 16.April.2009 Link til dette innlegget Startet 16.April.2009 Hei, hvilken girolje trenger jeg til en Yanmar 4jm-te? Aner ikke hvilken girkasse som sitter i den, men båren er en Nidelv 24 (om det er til noen hjelp for noen). Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur innom biltema i morgen før jeg stikker ut på båten, så en biltemaolje er jo aktuelt. Hvilken biltemaolje bør jeg i så fall gå for? :S Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Tror du bør sjekke opp hvilket gir du har. Herer link til Yanmars anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
msik Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hei jeg har samme motor i en marex 770, hvet ikke åssen gir, men har en kanne med girolje som den forige eieren sendte med båten når jeg kjøpte den, skal sjekke opp hva det står på den når jeg kommer ned i båten i morgen håper det kan være til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 (redigert) Hei Viss du absolutt må kjøpe olje på biltema imorgen bør du kjøpe 1 av hver sort. Litt kras i utallelsen kansje? Det blir ivertfall lotto. Slik jeg kjenner Yanmar så brukes det forskjellige girkasser. Ivertfall 2 stk som skal ha forskjellig olje. Du må nok en tur i kjelleren å finne fabrikat på gir. Feil olje resulterer i mye dyrekjøpt trøbbel. Her må mann vite ikke tro. Hilsen Smaapala Redigert 16.April.2009 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 17.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Hei, jeg fant i motormanualen skrevet inn følgende girkasse: HBW-250-3r samt at det står ATF olje. Men det finnes vel flere typer ATF? Hva er forskjellen og hvilken bør jeg benytte? Tusen takk kjære båtfolk for at dere tar dere bryet med å hjelpe sånne nybegynnere som meg. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 ZF sin anbefalingstabell til marine gear, inneholder anbefalinger til HBW, ZF og BW kasser. http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Interoel...D=1&id=2478 Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Hadde ein Yanmar 4-jmte med Huth-gir i ein tidlegare båt. Brukte vanleg ATF-olje. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.