Sveinung_ Startet 16.April.2009 Del på Facebook Startet 16.April.2009 Som nevnt i en tidligere tråd har jeg kjøpt meg ny båt i vinter, en draco 2000DC(79'). På denne sto det noen relativt nye trimflaps. Ut i fra falming på ledninger og plast ellers vil jeg si de er yngre enn 10 år . Kanskje ned mot 6-7. Problemet mitt er at elmotoren som driver hydraulikkpumpa kun fungerer sporadisk. Demonterte hele stasen i dag og kom fram til at motoren kun vil starte når tappen på bildet under er trekt helt ut. Tappen er litt slarkete. Ikke fra side til side, men ut og inn. Kanskje en millimeter eller to. Har til når ikke funnet noen fornuftig måte å demontere selve motoren på. Det er ikke min motor på bildet, men en som er nesten lik. Min motor er av merket Fasco(kanadisk). Det jeg lurer på er om det er noe som kan gjøres med motoren for at den skal fungere i noen år til? Alle forslag mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Må vel åpnes i bakenden der børstene sitter. Kan være slitte børster og/eller dårlig anlegg for børstene. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 kan du høre at motoren går/fusker når du betjener den? Sitér dette innlegget Link to post
Sveinung_ Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Traust: Kan høre at den går når den går, men er ikke noen mellomting. Enten fungerer den perfekt eller så starter den ikke i det hele tatt. Gullfisk: Er som sagt ikke min motor på bildet, min er helt glatt og har ikke funnet ut noen fornuftig måte å åpne den på enda. Legger inn bildet i morra. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.April.2009 Del på Facebook Svart 17.April.2009 Hvis det er Benett du har så får du kjøpe deler til denne, Du kan jo kjøpe en brukt motor evt ny på Ebay.com eller Blocket.se . Det er altid noe slikt tilsalgs Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 17.April.2009 Del på Facebook Svart 17.April.2009 Plukk av dekselet for tilgang til børstene, se om platene på motoren er korrodert og slip evt. bort. Sjekk også fjærene til børstene, og børstenes kurve om den ligger an mot platene på akselen. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinung_ Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Beklager litt forsinket svar, men har hatt en del å gjøre de siste ukene. Fikk åpnet motoren, pusset vekk litt korrosjon og smurt børstefjærene litt. Den fungerte utmerket etterpå. Takk for all hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.