Jump to content

Elmotor til elektrohydrauliske trimflaps fusker - kan noe gjøres?

Sveinung_

Recommended Posts

Som nevnt i en tidligere tråd har jeg kjøpt meg ny båt i vinter, en draco 2000DC(79').

På denne sto det noen relativt nye trimflaps. Ut i fra falming på ledninger og plast ellers vil jeg si de er yngre enn 10 år . Kanskje ned mot 6-7.

Problemet mitt er at elmotoren som driver hydraulikkpumpa kun fungerer sporadisk. Demonterte hele stasen i dag og kom fram til at motoren kun vil starte når tappen på bildet under er trekt helt ut. Tappen er litt slarkete. Ikke fra side til side, men ut og inn. Kanskje en millimeter eller to. Har til når ikke funnet noen fornuftig måte å demontere selve motoren på.

d1162.jpg

Det er ikke min motor på bildet, men en som er nesten lik. Min motor er av merket Fasco(kanadisk).

Det jeg lurer på er om det er noe som kan gjøres med motoren for at den skal fungere i noen år til?

Alle forslag mottas med takk.

Traust: Kan høre at den går når den går, men er ikke noen mellomting. Enten fungerer den perfekt eller så starter den ikke i det hele tatt.

Gullfisk: Er som sagt ikke min motor på bildet, min er helt glatt og har ikke funnet ut noen fornuftig måte å åpne den på enda. Legger inn bildet i morra.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...