fesk1 Startet 17.April.2009 Del på Facebook Startet 17.April.2009 Hei. den siste eieren av båten syntes det var en smart ide og lakke dekket, de så fint ut når jeg kjøpte båten men når ser det mere slitt ut. flesser gjør lakken og. er det noe problem og slipe ned det øverste laget og teaken? Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 dette kommer jo litt ann på dekket som er lagt.. Men når du sliper dekket er det jo store muligheter at pluggene på skruene kommer ut og at du enten må bytte og senke skruene litt for så å sette inn nye plugger. Dette var jo vi selv måtte gjøre i fjor. Endte vel med å skifte ut 400 skruer og plugger. Eller noe deromkring. En tidkrevende oppgave men resultatet ble veldig bra. Men hvis du er forsiktig så kan du jo være heldig å slippe den jobben.. Selv slipte vi vel 3 mm av dekket. Men lykke til med jobben.. Det er artig å se hvor fint det blir etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 Hei sveis! Trenger du å slipe vekk så mye av teaken da når du bare skal fjerne lakken? Kanskje du ikke trenger å ta så veldig mye av selve teaken :) Går nok veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 Jeg ville prøvd å ta lakken med andre metoder først. Varmepistol (forsiktig) og spalkelkniv ville jeg prøvd først. Dersom det virker kan du bare slipe lett over etterpå. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.