Jump to content

Er 70 hk nok for en Skibsplast 655

Skipper Båtløs

Recommended Posts

Er stygt redd for at det vil bli for lite. Du bør ha 90, og aller helst 115 eller mere, på denne båten. Med 70 får du en båt som er i grenseland med henblikk på motorisering. Men det er selvsagt avhengig av hva du har i båten (last) og antall personer. Er du alene går det sikkert greit, men er du en familie på 4 vil du fort ønske deg en større motor.

En i familien hadde en slik båt for flere år siden. De er 5 personer og hadde en 115 hk motor. En 90 hadde også fungert for dem, men ville vært i minste laget når alle var i båten og den var lastet opp.

/Øystein

jeg vil tro det ja, men det er jo en god pris...250000 med henger. Kan jo selge 70 hesteren og kjøpe en bra brukt 115 hk

Mye plunder og heft med å selge, demontere, kjøpe nytt, tilpasse og montere. Tror ikke du kommer så heldig ut økonomisk heller. Vil fort bikke 300' tenker jeg. Nei, det er andre og bedre forslag på denne utmerkede båten, bl.a. kan denne sjekkes:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Mye plunder og heft med å selge, demontere, kjøpe nytt, tilpasse og montere. Tror ikke du kommer så heldig ut økonomisk heller. Vil fort bikke 300' tenker jeg. Nei, det er andre og bedre forslag på denne utmerkede båten, bl.a. kan denne sjekkes:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

Ja ..nyere båt også, og det er jo prutningsmonn i disse tider...

Tror det smarteste er å ha max av det båten er anbefalt med. Min båt er oppgitt med 150 som max, og det er det jeg har på. Og dermed blir behagelig fart 28 kn på 4000 rpm, på full trøe, 5600-5700 rpm har jeg 42 kn. Med en undermotorisert båt må du ha full trøe hele tiden og du blir irritert over høyt lydnivå, høyt bensinforbruk og lav fart... Og med en båt med nok krefter trenger man ikke ha full pinne hele tiden. Konklusjonen er at du vil garantert plages med for liten effekt på denne...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Jeg hadde en 655 med 175 HK V6 to-takt:-) Det gikk som ei kule (rundt 45 knuter) og gikk i plan samme hvordan vi stablet folk og greier. Utrloig behagelig.

Eneste som var høyere enn motorlyd ved fullt pådrag, var lyden av tanken som krøllet seg pgs drivstoffforbruk :-)

Kjøp med stor nok motor med engang. Du slipper mye hassel ogs styr!!

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...