Skipper Båtløs Startet 17.April.2009 Link til dette innlegget Startet 17.April.2009 Det ligger en Skibsplast 655, med 70 hk motor på Finn. Er ikke dette litt lite "power" på en såpass stor båt? Noen som har erfaring på det? Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Er stygt redd for at det vil bli for lite. Du bør ha 90, og aller helst 115 eller mere, på denne båten. Med 70 får du en båt som er i grenseland med henblikk på motorisering. Men det er selvsagt avhengig av hva du har i båten (last) og antall personer. Er du alene går det sikkert greit, men er du en familie på 4 vil du fort ønske deg en større motor. En i familien hadde en slik båt for flere år siden. De er 5 personer og hadde en 115 hk motor. En 90 hadde også fungert for dem, men ville vært i minste laget når alle var i båten og den var lastet opp. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 17.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Et annet alternativ på Finn er en Skibsplast 660, med 98 hk Volvo Penta diesel...kanskje litt snaut det også? Vet ikke om det er turbodiesel Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Nei Minimum 115 hk. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Skipper Båtløs Svart 17.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 jeg vil tro det ja, men det er jo en god pris...250000 med henger. Kan jo selge 70 hesteren og kjøpe en bra brukt 115 hk Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 jeg vil tro det ja, men det er jo en god pris...250000 med henger. Kan jo selge 70 hesteren og kjøpe en bra brukt 115 hk Mye plunder og heft med å selge, demontere, kjøpe nytt, tilpasse og montere. Tror ikke du kommer så heldig ut økonomisk heller. Vil fort bikke 300' tenker jeg. Nei, det er andre og bedre forslag på denne utmerkede båten, bl.a. kan denne sjekkes: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Skipper Båtløs Svart 17.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Mye plunder og heft med å selge, demontere, kjøpe nytt, tilpasse og montere. Tror ikke du kommer så heldig ut økonomisk heller. Vil fort bikke 300' tenker jeg. Nei, det er andre og bedre forslag på denne utmerkede båten, bl.a. kan denne sjekkes: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Ja ..nyere båt også, og det er jo prutningsmonn i disse tider... Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Skal du bare putre rundt litt, så er det jo greit. Tror du skal slite med å få den i plan om det er flere enn en i båten. Skibsplast anbefaler 90-150 hester. Suzuki 115 og 140 er etter min mening de som passer best. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Tror det smarteste er å ha max av det båten er anbefalt med. Min båt er oppgitt med 150 som max, og det er det jeg har på. Og dermed blir behagelig fart 28 kn på 4000 rpm, på full trøe, 5600-5700 rpm har jeg 42 kn. Med en undermotorisert båt må du ha full trøe hele tiden og du blir irritert over høyt lydnivå, høyt bensinforbruk og lav fart... Og med en båt med nok krefter trenger man ikke ha full pinne hele tiden. Konklusjonen er at du vil garantert plages med for liten effekt på denne... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Windy37GM Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 (redigert) Jeg hadde en 655 med 175 HK V6 to-takt:-) Det gikk som ei kule (rundt 45 knuter) og gikk i plan samme hvordan vi stablet folk og greier. Utrloig behagelig. Eneste som var høyere enn motorlyd ved fullt pådrag, var lyden av tanken som krøllet seg pgs drivstoffforbruk :-) Kjøp med stor nok motor med engang. Du slipper mye hassel ogs styr!! mvh Bavaria32sport Redigert 19.April.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.