mateco Svart 20.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Nei, vi har ikke denne ombord i Tulla! Derimot er den ombord her, paa "arbeidsbaaten"!! Beklager misforstaaelsen, Tulla!! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
gunnt Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Nei, vi har ikke denne ombord i Tulla!Derimot er den ombord her, paa "arbeidsbaaten"!! Beklager misforstaaelsen, Tulla!! Himmel og hav det var godt å høre Da hadde jeg ikke oversett den lell. Det er større forhold på kjemikaliebåten enn Tulla. Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Marwin Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg har en gammel handholt radiopeiler ombord den har et glimrende peilekompass montert på toppen som jeg kan sikte mot kjente mål med og avlese kursen. I tilegg kan jeg selvsakt peile langbølgestasjner med den. Har det samme, men i en litt nyere, enklere og billigere versjon. Peiler radiofyr på LB (hvis de finnes da? ) og har et lite kompass på toppen. Men synes at det omtalte håndholdte peilekompasset er best. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg har tidligere hatt en kikkert med peilekompass. Den gikk i stykker i fjor og den savnes. Mest brukt er EBL på radaren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.