Jump to content

Vinter i sjøen - må båten opp?

liquerizia

Recommended Posts

Litt OT men var det hulda som skled pent gjennom kostersundet Lørdag i påsken ?

Ja, Hulda var til og med et par turer uti Kostersund. Hadde egentlig tenkt å gå videre SW gjennom arkipelaget, men feiga da jeg ikke fikk navigasjonen opp og gå. Den er nå fikset.

Nå ligger jeg inni Kebalviken ved bryggeplassen og tester ICE-forbindelsen med ny antenne. Det funker her inne med et skrik. Rett uti bukta er det full dekning.

Jeg ligger ute hver vinter, og tar opp båten i juni for stoffing, polering og bytte av sinkanoder.

De fleste andre som ligger i boblehavn i Forgnerkilen gjør det samme. Vi må vente med å ta opp båten til de som ligger i vinteropplag er ute.

Det går imidlertid helt fint å la den ligge ute 2 år. Jeg hadde den ute i 2 år for noen år siden. Var ikke så ille under. Noen lar den ligge ute, og bytter anoder og sjekker litt under ved å dykke.

PAGURUS II

"Sommer... alltid!!!..."

Jeg ligger også normalt sett ute hele året.. Tar den opp for stoffing på slipp et par dager i året.

Men lurer på om båtene kanskje har godt av å ligge opp litt lengere. Det sies jo at alle båter trekker litt vann.

Er det noen av dere som har merket vekt forskjell hvis man lar båte ligge på land en stund?? Og evt, hvor lenge må båten være på land for å "tørke" litt??

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...