liquerizia Startet 18.April.2009 Link til dette innlegget Startet 18.April.2009 Har for første gang hatt båten liggende ut i boblehavn om vinteren (Bestumkilen). Pleier man å ta opp båten for høytrykkspyling etter vinter?? Og stoffing annen hvert år? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Hulda er på land en uke hvert annet år. Det mellomliggende året dykker og plasker jeg litt rundt og fjerner rur. Gjerne et par ganger i løpet av sommeren. Nå skal Hulda på land første uken i juni. Det er mao nesten to år siden vi var på land sist. På farten virker det ikke som det har grodd noe. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Litt OT men var det hulda som skled pent gjennom kostersundet Lørdag i påsken ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Litt OT men var det hulda som skled pent gjennom kostersundet Lørdag i påsken ? Ja, Hulda var til og med et par turer uti Kostersund. Hadde egentlig tenkt å gå videre SW gjennom arkipelaget, men feiga da jeg ikke fikk navigasjonen opp og gå. Den er nå fikset. Nå ligger jeg inni Kebalviken ved bryggeplassen og tester ICE-forbindelsen med ny antenne. Det funker her inne med et skrik. Rett uti bukta er det full dekning. Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Jeg ligger ute hver vinter, og tar opp båten i juni for stoffing, polering og bytte av sinkanoder. De fleste andre som ligger i boblehavn i Forgnerkilen gjør det samme. Vi må vente med å ta opp båten til de som ligger i vinteropplag er ute. Det går imidlertid helt fint å la den ligge ute 2 år. Jeg hadde den ute i 2 år for noen år siden. Var ikke så ille under. Noen lar den ligge ute, og bytter anoder og sjekker litt under ved å dykke. PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Pjolter Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Jeg ligger også normalt sett ute hele året.. Tar den opp for stoffing på slipp et par dager i året. Men lurer på om båtene kanskje har godt av å ligge opp litt lengere. Det sies jo at alle båter trekker litt vann. Er det noen av dere som har merket vekt forskjell hvis man lar båte ligge på land en stund?? Og evt, hvor lenge må båten være på land for å "tørke" litt?? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
liquerizia Svart 18.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 tar man båten opp i Juni, i Frognerkilen, gjør de det med masten på da, eller må man ta ned masten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.