PAGURUS III Startet 18.April.2009 Link til dette innlegget Startet 18.April.2009 Hei Jeg forsøker å bytte glødespiral og veke på min Wallas 90. Tegningen som fulgte med vedlikeholdssettet skjønner jeg lite av. Jeg trodde jeg skulle skjønne noe mer ved å skru ut brenneren, men nå skjønner jeg ikkeno... Kommer jeg til glødespiralen ved å skru av hele den firkantete plata som er festet med 4 skruer, eller må jeg skru av den "øverste" (dvs i praksis den nederste) plata som er festet med 2 muttere ? Kan noen forklare meg hvordan man bytter en slik glødespiral og veke ? Her et foto (håper jeg) av Wallasen fra undersiden Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
sailorboy Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Hvordan gikk det med bytte av spiral og veke på din Wallas ? Jeg har en Wallas 90 liggende på benken klar for inngrep... sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Kjent fenomen på Wallas er at spiralen sitter litt løst i kontaktpunktene - dermed gløder den dårligere enn det den skal - ved bytte/kontroll anbefales derfor at man klemmer spiralen litt ekstra godt rundt kontakpunktene før den monteres (gjøres alltid av Wallas når de bytter spiral på apparater). Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Hei, Slet med det samme problemet i forfjor, da jeg byttet veke på vår. Fant tilslutt servicepapirer på Wallas 1300, og da skjønte jeg det... Tror den ligger i dokument arkivet. Beste tipset jeg har i farten :-) Når du har den ute, sier du "Ahaa, det var jo enkelt!" så du får det nok til, men vrient å starte. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Jeg har også tenkt å bytte veke og glødetråd. Hvordan gikk det med prosjektet? Har du noen tips om hvordan du byttet delene? Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Gjorde akkurat denne jobben. Enkelt og greit, tror ikke jeg brukte mer enn en halv time. Dokumenterte prosedyren her: http://torbjorn.tyridal.no/projects/wallas/glodespiral Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Prosedyren er også lagt ut tidligere i dokumentarkivet #4 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.