Tudo Bem Startet 18.April.2009 Link til dette innlegget Startet 18.April.2009 Har en 2008 mod 33 fots glassfiber båt, planenede (max 33kn), altså ny ifjor sommer, levert ferdig stoffet. Hadde tenkt å bunnsmøre den, men når jeg så på den idag så ser jo bunnstoffet 99% perfekt ut ennå. Tykt virker det også, blir kanskje lagt på i 3-4 lag når den leveres ny med stoffing tror jeg. Nå tror jeg at jeg dropper å smøre på noe mer siden det ser så bra ut. Er det virkelig nødvendig å stoffe hvert år når det knappest er slitasje/groing?? Noen som er enige eller har motforstillinger?? Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Utifra det du forteller så hadde jeg droppet bunnstoff i år. Vask, poler og kast den på sjøen... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Kommer an på hvilken type bunnstoff som er brukt, er det hardt bør du sannsynligvis stoffe, er det selvpolerende trenger du det antagelig ikke. (Vanskelig å si noe mer bestemt når man ikke vet mer. Hvor mange lag, hvor lenge båten lå, og skal ligge, ute.) Sitér dette innlegget Link to post
Tudo Bem Svart 18.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Hvorfor må det stoffes om det er hard type, og ikke slitt? Og hvorfor ikke nødvendig om det er selvpolerende? Blir den harde litt "trå" i overflaten over tid kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Med hardt stoff vaskes virkestoffet ut, mens med selvpolerende så forsvinner alt. Selvpolerende fungerer så lenge det er bunnstoff igjen, hardt fungerer så lenge det er giftstoff igjen. Selv har jeg selvpolerende, og pleier kun å flekke etter behov samt et strøk i vannlinjen om bunnstoffet ellers ser greit ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ojda Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Om det viser seg at du har selvpolerende bunnstoff under, noe det mest sansynlig er har du nå en unik mulighet til å legge et nytt lag på en helt jevn dekkende grunn med en kontrastfarge. Det vil da være mye lettere for deg senere å se hvor og når du trenger å legge på nytt bunnstoff. Husk bare å skrubb båten godt under så det nye bunnstoffet hefter bra. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.