Jump to content

Bunnstoffing

Tudo Bem

Recommended Posts

Har en 2008 mod 33 fots glassfiber båt, planenede (max 33kn), altså ny ifjor sommer, levert ferdig stoffet. Hadde tenkt å bunnsmøre den, men når jeg så på den idag så ser jo bunnstoffet 99% perfekt ut ennå. Tykt virker det også, blir kanskje lagt på i 3-4 lag når den leveres ny med stoffing tror jeg. Nå tror jeg at jeg dropper å smøre på noe mer siden det ser så bra ut. Er det virkelig nødvendig å stoffe hvert år når det knappest er slitasje/groing?? Noen som er enige eller har motforstillinger??

Med hardt stoff vaskes virkestoffet ut, mens med selvpolerende så forsvinner alt. Selvpolerende fungerer så lenge det er bunnstoff igjen, hardt fungerer så lenge det er giftstoff igjen. Selv har jeg selvpolerende, og pleier kun å flekke etter behov samt et strøk i vannlinjen om bunnstoffet ellers ser greit ut.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Om det viser seg at du har selvpolerende bunnstoff under, noe det mest sansynlig er

har du nå en unik mulighet til å legge et nytt lag på en helt jevn dekkende grunn med en kontrastfarge.

Det vil da være mye lettere for deg senere å se hvor og når du trenger å legge

på nytt bunnstoff. Husk bare å skrubb båten godt under så det nye bunnstoffet hefter bra.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...