litt peiling Startet 19.April.2009 Del på Facebook Startet 19.April.2009 Båten skal måles av rep fra sjøfartsdirektoratet, må båten på land eller kan den ligge på vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Den kan ligge på vannet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
litt peiling Svart 19.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2009 så flott da ble jeg glad Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Flere som har erfaringer her? Er det Sjøfartsdirektoratet som foretar målingene da? Vet drt har vært flere tråder på dette området, men...hva måles og til hvilken pris? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 19.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2009 Sjøfartsdirektoratet foretar målingen. Koster ikke all verden Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Merk dere at det fra 1. juli i år ikke lenger er krav om fysisk oppmåling av fritidsfartøy under 15 meter som skal registreres i NOR: http://www.nis-nor.no/Nyheter/Fysisk%20m%C...h%C3%B8rer.aspx. Dermed blir det enda billigere å registrere fritidsbåten i NOR - et register med utelukkende positive fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Hos meg ble det målt lengde/bredde av båt, innvendig høyde (fra kjølsvin til tak) og høyde fra kjølsvin til nedgang fra cockpit. Det var en litt høy pris, og jeg ble litt varm da det lå brev fra Statens innkrevingssentral i posten... Hadde glemt ut at jeg ikke hadde betalt når regningen endelig kom. Tror det var snakk om 1500-2500 i gebyr. Sitér dette innlegget Link to post
pegunda Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Men vel så viktig som målingen er at de sjekker at det er riktig båt!! Inngravert nummer bak på stb side må stemme med papirene, og kallesignalet som du selv har fått inngravert. Dette var for meg inkludert i reg avgiften. Var ikke den på ca 1800 tro?? Sikkert en halv dags arbeid for inspektøren. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 26.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2009 da er min båt målt veldig greit. kun kontroll av at kallesignalet er freset/hugget inn i skrog el lign. Og så ble båten målt i lengde og bredde. tok kun 10min.... ellers hadde han alle detaljene om dette merket (scand baltic) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Kallesignal frest inn ? Mener du VHF kallesignalet , skal dette merkes permanent i båten ? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 26.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2009 ja, f.eks LG 2345. Har du vhf kallesignal fra før, så får du ett nytt når du skal skibsregistreres Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Hos meg ble det målt lengde/bredde av båt, innvendig høyde (fra kjølsvin til tak) og høyde fra kjølsvin til nedgang fra cockpit. Det var en litt høy pris, og jeg ble litt varm da det lå brev fra Statens innkrevingssentral i posten... Hadde glemt ut at jeg ikke hadde betalt når regningen endelig kom. Tror det var snakk om 1500-2500 i gebyr. Fikk ikke noen regning for oppmålingen før eg fikk den fra Statens innkrevingssentral. Er det ikke dei som sender ut regninger for oppmåling? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.