ET Startet 19.April.2009 Link til dette innlegget Startet 19.April.2009 Det er normalt ingen garanti på båt som er kjøpt av en privatperson, men gjelder det samme for reklamasjonstid? Slik jeg ser det er garanti og reklamasjon det samme ved bruktbåtsalg, ergo tror jeg ikke det er mulig for kjøper å kreve reklamasjonsrett hvis noe skulle skje med båten rett etter et kjøp? Har lest en del strenger her på Baatplassen om dette emnet, uten å ha blitt noe klokere vedr reklamasjon. Noen som har erfaring rundt dette? ET Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 (redigert) Garanti er noe en produsent/selger gir utover rettighetene i kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven. Med mindre det er skrevet i kontrakten at selger gir garanti er det ingen garanti på en båt. Derimot har man en reklamasjonsrett. En bruktbåt solgt mellom to privatpersoner dekkes av kjøpsloven. Skipper worse er nok den som best kan svare på hva som skal til for at man kan reklamere på en bruktbåt. Jeg vil tro at både vesentlighet ved mangelen og sannsynlighet for at mangelen faktisk var til stede ved kjøpet og ikke oppstod senere er av avgjørende betydning Redigert 19.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.