Jump to content

Smøring av aksel. Skal jeg ha fett inn i dette hullet ?

Worry II

Recommended Posts

Hullet som vist på bilde er for kjøling av aksling/ hylse, vann kommer inn dette hullet og sirkulære inn fram til indre hylsetettning. Ved slipping alltid sjekk hullene (en på hver side) for skjell og dritt. Det skal kun brukes grease inni båten (indre hylse) og husk ikke for mye grease. Bruker mann mye grease så for mann ikke det rette kjøling inni hylsen.

Jeg har MS3 gear, men problemet er at jeg ikke vet merket/type på pakkboksen. Og det rare er at den ikke smøres med grease.

Det er en liten oljebeholder over (ca. 2 dl.), med en slange rett ned i pakkboksen. Det smører seg selv, men jeg har ikke behøvet å fylle på noe på 2 år, så jeg synes det er rart... Men patenten ser genial ut :smiley:

At du ikke har hatt behov for å fylle olje skyldes at pakkboksen er helt i orden :yesnod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Et godt tips er å ikke reparere noe som virker. Den oljebeholderen du snakker om skal du bare være glad ikke blir tom fort. Oljen som går igjennom slangen blir holdt på plass av to simringer i pakkboksen nede. i tillegg er det en simring til i bakkant, som er montert andre veien for å holde saltvann ute. Simringene er da montert som forsøkt annvist her ___$--][o]--M___ (lest fra venstre: Propell-aksling-simring - simring - olje - simring - aksling - motor).

I stevnelageret bak, sitter det som regel et "Cutlesslager" som er vannkjølt.

Dette kan være køddent å skifte. Les mer i denne tråden om det.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...