Worry II Startet 19.April.2009 Del på Facebook Startet 19.April.2009 Jeg har aldri smurt pakningen rundt akslingen foran propellen. Skal den smøres ? Skal det fett inn i det lille hullet på dette bildet, eller er det kun saltvanns-smøring ? Sitér dette innlegget Link to post
carat 22 Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Hullet som vist på bilde er for kjøling av aksling/ hylse, vann kommer inn dette hullet og sirkulære inn fram til indre hylsetettning. Ved slipping alltid sjekk hullene (en på hver side) for skjell og dritt. Det skal kun brukes grease inni båten (indre hylse) og husk ikke for mye grease. Bruker mann mye grease så for mann ikke det rette kjøling inni hylsen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Jeg har aldri smurt pakningen rundt akslingen foran propellen. Pakningen som du kaller det benevnes ofte som et stevnlager og er normalt vannkjølt. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Det hender at jeg sprøyter inn en dash flytende grønnsåpe etter vinteropplag hvis jeg kommer på det. Dette for å 'myke opp' gummien litt. Vet ikke om det har noen hensikt.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2009 Det hender at jeg sprøyter inn en dash flytende grønnsåpe etter vinteropplag hvis jeg kommer på det.Dette for å 'myke opp' gummien litt. Det hørtes lurt ut ! Jeg skjønner at det ihvertfall ikke skal grease inn der ! Da blir det tett.. Takker for svar ! Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 (redigert) Du får finne ut hva slags pakkboks du har inne før du vet om og hva du evt. skal smøre med. Den er bedre å smøre for lite enn for mye på en akseltetning. Hvordan og hvor mye kommer an på hva slags pakkboks du har. Redigert 20.April.2009 av blueline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2009 Jeg har MS3 gear, men problemet er at jeg ikke vet merket/type på pakkboksen. Og det rare er at den ikke smøres med grease. Det er en liten oljebeholder over (ca. 2 dl.), med en slange rett ned i pakkboksen. Det smører seg selv, men jeg har ikke behøvet å fylle på noe på 2 år, så jeg synes det er rart... Men patenten ser genial ut Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 At du ikke har hatt behov for å fylle olje skyldes at pakkboksen er helt i orden Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
RSL Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Et godt tips er å ikke reparere noe som virker. Den oljebeholderen du snakker om skal du bare være glad ikke blir tom fort. Oljen som går igjennom slangen blir holdt på plass av to simringer i pakkboksen nede. i tillegg er det en simring til i bakkant, som er montert andre veien for å holde saltvann ute. Simringene er da montert som forsøkt annvist her ___$--][o]--M___ (lest fra venstre: Propell-aksling-simring - simring - olje - simring - aksling - motor). I stevnelageret bak, sitter det som regel et "Cutlesslager" som er vannkjølt. Dette kan være køddent å skifte. Les mer i denne tråden om det. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Worry II Svart 20.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2009 Takker RSL ! Snart utlært i denne avdelinga også nå Beskymringsfri ! No Worry ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.