Jump to content

Ny motor-gammel tank uten returslangestuss-forslag til løsning

Helge Nidelv 24

Recommended Posts

Det er noe som heter tigerloop filter... det er beregnet for sånt.. blir ofte brukt på fyringsanlegg.

http://www.sgp.no/sgp_varme.asp?meny=1,6,65,106

Kjøpes i vvs butikk. Veldig enkelt og motere.. En slange i fra tank til filter... 2 slanger i fra filter til pumpe. En tur og en retur..

Jeg har montert noe sånne der det har vært behov og det fungere utmerket.. Du får dem med og uten vannfilter..

På min VP MD11C er det originalt at returen går inn på filtret igjen, noe jeg har spurt om her tidligere da jeg mener dette er håpløst med tanke på luft.

Jeg koblet til et T-stykke på luftinga til tanken, og det har fungert tilfredsstillende. Bare husk at du ikke må få noen svanehals på lufteslangen, for da fungerer ikke luftinga til tanken, og det blir da håpløst å fylle opp tanken igjen!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Jeg ville ha satt inn en nippel i tanken hvis det er en eldre nidelv har den en manuell tankmåler på tanktoppen ta den ut og bor hull vedsiden av den

men nærme nok til at du kan holde en mutter under til å skru nippelen i da får du ikke problemer med å lufte motoren. Du kan og gå på lufteslangen

men da må du passe på at den ligger i en skikkelig svanehals så du ikke hiver diselen på sjøen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...