Helge Nidelv 24 Startet 20.April.2009 Link til dette innlegget Startet 20.April.2009 Jeg er i gang med å montere ny motor i min Nidelv 24. På den gamle tanken av aluminium (er jeg ganske sikker på) er det ikke slangestuss for returen. Er det noen som har erfart det samme og funnet noen løsning på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Kanskje du har en ekstra inngang på vannutskilleren din? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Monter et t-stykke på lufingen og kjør returen der. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Eller kjør retur inn hvor som helst på sugesiden igjenn. Klipp og inn med en T. Skal vel ikkje bli noe skum og luft på retursiden som kan lage problem trur eg...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gurba Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Det er noe som heter tigerloop filter... det er beregnet for sånt.. blir ofte brukt på fyringsanlegg. http://www.sgp.no/sgp_varme.asp?meny=1,6,65,106 Kjøpes i vvs butikk. Veldig enkelt og motere.. En slange i fra tank til filter... 2 slanger i fra filter til pumpe. En tur og en retur.. Jeg har montert noe sånne der det har vært behov og det fungere utmerket.. Du får dem med og uten vannfilter.. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Jeg ville vært meget forskiktig med og kjøre returen inn i sugelinen du vil da miste evnen til selvlufting av systemet og risikerer i tilegg at drivstoffet blir for varmt og ksn rive dieselpumpen. Borr heller in en nippel i tanken eller som foreslåt her set en T på luftingen til tanken. Eventuelt en T på påfyllingsstusen til tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Har kjørt fyrservice noen år og detta med t-stykke på returen fungerer dårlig... Men har inger erfaring når det gjelder motor.. Luft vil det bli i returen og den må avlufte seg. Dette da enten i tanken eller i evt loop filter... Les linken og se... Anders Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Monter et t-stykke på lufingen og kjør returen der. Enig med polarn. Hvis det er lett tilgang til tanken, kan du også borre et hull og sette inn en skroggjennomføring. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Jeg ville vært meget forskiktig med og kjøre returen inn i sugelinen du vil da miste evnen til selvlufting av systemet som foreslåt her set en T på luftingen til tanken. Er nok det rette dette da. Tenkte på dette med luft så eg nevnte det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tom-ass Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 På min VP MD11C er det originalt at returen går inn på filtret igjen, noe jeg har spurt om her tidligere da jeg mener dette er håpløst med tanke på luft. Jeg koblet til et T-stykke på luftinga til tanken, og det har fungert tilfredsstillende. Bare husk at du ikke må få noen svanehals på lufteslangen, for da fungerer ikke luftinga til tanken, og det blir da håpløst å fylle opp tanken igjen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
la plancha Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Jeg ville ha satt inn en nippel i tanken hvis det er en eldre nidelv har den en manuell tankmåler på tanktoppen ta den ut og bor hull vedsiden av den men nærme nok til at du kan holde en mutter under til å skru nippelen i da får du ikke problemer med å lufte motoren. Du kan og gå på lufteslangen men da må du passe på at den ligger i en skikkelig svanehals så du ikke hiver diselen på sjøen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.