tho_pau Startet 20.April.2009 Link til dette innlegget Startet 20.April.2009 Hei. Jeg holder på å gjøre en del reperasjoner med min 24 fots hyttesnekke. Det står en del småarbeid med den, men dollbordet på styrbord side er rimelig pill råttent. Jeg må bytte litt over halvparten. Jeg har tatt av fenderlista(som er i god stand) og en del av hytta så dollbordet er tilgjengelig på innsiden og utsiden. Hvordan skal jeg lage meg et nytt bord? Skjæres dette ut med båndsag eller bøyes eller noe? Hvordan er det med nagling og sånn? Kan jeg ta vare på noe av de gamle som er i grei stand, eller bør jeg bytte alt? Hadde satt stor pris på all den hjelp jeg kan få:) Hilsen trebåtentusiast Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Prosjekt: Nytt dekk++ på tresnekka Gabba II Hvis du søker opp dette her inne står det litt om hvordan vi gjorde det på en åpen tresnekke. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
tho_pau Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Det så ut som et godt prosjekt dere hadde der. Må egentlig gå over bakken vår og. Akterdelen. Den bør egentlig byttes ut, men prioriterer ikke det i første omgang. Min far hadde en åpen tresnekke for 20 år siden. Ligner litt:) Dere konstruerte ikke dollbordene selv? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Vi var på et trebåt byggeri å fikk enmer til å lage dollbordene av, det vi gjorde var å legge det på der det skulle ligge å tegnet på buene på emnet vi hadde, deretter saget vi det til med rotterumpe. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
tho_pau Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Åja. Kan jo høre med båtbyggeriene her. Har dere jobbet med brede emner da eller? Med tanke på å få inn bøyene? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Ja dem var ganske breie, for å få rett bue. Men det gikk greit så lenge man var to. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
tho_pau Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Har du noen ca prisantydning på de materialene? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Husker ikke helt men mener det står i prosjekte hvor mye vi ga for matrialene, var det 1500 eller 2000 vi ga for dollbordene. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
tuborg Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg har nettop skiftet 2 av dollbordene på snekka mi. ganske greit. skar ut av et tykt uhøvlet emne å smalt det på plass. betalte 170 kr meteren for den biten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.