Jump to content

Montering av Dynastart på Sabb

Sleipner93

Recommended Posts

Hei!

Var så heldig komme over en dynastart for litt siden som jeg fikk kjøpt billig. Han som solgte den ante ikke om den virket men jeg tok sjansen. Når jeg tok den hjem og koblet 12v på begynte jaggu den gamle klumpen og snurre. Denne planlegger jeg å montere på Sabben min (Type G 10hk). Vet jeg burde hatt startmotor når jeg har startkrans men når jeg fikk denne så billig er det verdt et forsøk. Antar det går greit om jeg bruker dekompresjon.

Har noen spørsmål angående dette. Dynastarteren har 2 reimhjul, må begge reimene brukes? På Sabben min har jeg to reimhjul, ett lite og ett stort. Det store er allerede i bruk til dynamoen så dette kan jeg ikke bruke. Det lille er alt for lite til å brukes. Det vanligste er vel og ha ei reim eller to som er lang nok til å gå rundt hele svinghjulet. Dette forutsetter at det er spor i svinghjulet da reimhjulet på dynastarteren er av V-type.

Det jeg lurte på er om jeg kan skifte reimhjulet på dynastarteren til ett som bruker flate viftereimer. Da kan jeg vel bare legge reima rett på svinghjulet, eller vil den hoppe av da?

Det andre spørsmålet mitt er hvor jeg skal plassere den, dynamofestet er opptatt og den eneste løsningen jeg ser for meg er å montere den der hvor startmotoren egentlig skal stå eller der hvor vannpumpa skal stå. Meninger om dette?

Håper det er hjelp å få! :flag:

Sleipner93

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...