Jump to content

Hjelp, trenger tips for billig båtplass i Sandefjord m/omland

lasmarquezas

Recommended Posts

Jeg har en 20 fots gammel seilbåt som har ligget vinteren over i Sandefjord gjestehavn. Det viser seg at plan A ikke gikk i orden, og jeg lurer derfor på tips for å skaffe seg et enkelt og billig sted å ha båten i sommer. Det mest praktiske er om den kan ligge i Sandefjord (med omland), men finnes det en bøye eller en kaiplass et annet sted innenfor rimelig avstand, ville det vært fantastisk.

Dessverre har vi ikke mulighet til å legge så mye kroner i dette akkurat nå, så derfor utgår nok vanlig småbåthavn, vil jeg tro. Det ser ut til at vi må flytte båten til helgen, så ikke har vi så god tid som vi trodde heller.

Jeg er svært takknemlig for alle gode tips!

Mvh

LM

Finn en passende vik, legg ut en bøye og se hva som skjer. Kanskje du får ligge en hel sommer før noen tar afære. Eller kanskje ikke bruke bøye, bare ankre. Da ser det ut som at det er tidsbegrenset og forbigående. Sikert ikke lovlig, men kan jo prøves for å se om det går. Kjøper deg i allefall litt tid til å finne en permanant plass.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Er det noen som kan reglene for å legge seg permanet i bøye? Det er vel ingen eiendomsrett på havet? Og jeg legger selvfølgelig til grunn at man ikke legger seg i leia eller på de fineste plassene i skjærgården vår.

Da jeg skal flytte HEIM til Nord-Norge i sommer/høst har jeg sagt opp båtplassen, og tenkte bare å legge båten i bøye om jeg skulle få meg noe før flyttingen.

Edit:

Få meg noe som i, få meg ny båt :giggle:

Redigert av ASi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...