Jump to content

Hvordan sjekke Wesling og 60 hk Mercury?

Skonnert

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en åpen Wesling fra 1978.

Motoren er en Mercury 60 hk fra 2003.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17119029

Hva bør jeg passe på å undersøke før jeg evt. kjøper båten?

Om du har erfaring med Wesling og eller Mercury 60 hk, hva er de tingene som det kan være feil med som jeg bør undersøke?

Jeg planlegger å ha båten i bryggeanlegg og bruke den til fisketurer i indre Oslofjord, og turer med familien (små barn).

Supert med innspill før helgen!

/Skonnert

Ville sjekket akterspeilet grundig, både inn og utvendig. Ved grunnstøting kan det oppstå sprekker. Hvis båten står på land kan du f.eks løfte på stammen på motoren mens en medhjelper ser om det er mer bevegelse enn normalt.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

I min ble det sprekk i nedkant av akterspeilet, der hvor det sammenføyes med vannballast tunellen. Skjedde etter grunnstøting i ca 20 knop, og kom nok pga smellen som kom når motoren spratt opp så langt den gikk.

Sikkert en morsom båt å kjøre. Liten kjennskap til Mercury, men såpass ny og dersom den er bra vedlikeholt burde den være et problemfritt kjøp.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei Ivar.

Kjøpte båten og overtok den her om dagen.

Båten ser hel og fin ut og motoren virker god.

Må reparere den lille skaden på toppen av rekken. Er et lite sted (1 kvadrat-cm med manglende gelcoat, og noen 10 cm sprekker i gelcoaten ut fra dette.

Usikker på hvordan dette repareres. tilstrekkelig å fylle med ny gelcoat?

Ellers kun noe skrammer i gelcoaten og et par steder inn til glassfiber, alt over vann.

Ser frem til en god båtsommer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...