Skonnert Startet 21.April.2009 Link til dette innlegget Startet 21.April.2009 Jeg vurderer å kjøpe en åpen Wesling fra 1978. Motoren er en Mercury 60 hk fra 2003. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17119029 Hva bør jeg passe på å undersøke før jeg evt. kjøper båten? Om du har erfaring med Wesling og eller Mercury 60 hk, hva er de tingene som det kan være feil med som jeg bør undersøke? Jeg planlegger å ha båten i bryggeanlegg og bruke den til fisketurer i indre Oslofjord, og turer med familien (små barn). Supert med innspill før helgen! /Skonnert Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Ville sjekket akterspeilet grundig, både inn og utvendig. Ved grunnstøting kan det oppstå sprekker. Hvis båten står på land kan du f.eks løfte på stammen på motoren mens en medhjelper ser om det er mer bevegelse enn normalt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skonnert Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Takk, Ivar. Selger fortalte at det var en sprekk i gelcoaten på hekken, så det skal jeg sjekke. Han fortalte at en annen båt kjørte i bakfra. Vet du hvor de vanligste stedene for brudd eller liknende er? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 I min ble det sprekk i nedkant av akterspeilet, der hvor det sammenføyes med vannballast tunellen. Skjedde etter grunnstøting i ca 20 knop, og kom nok pga smellen som kom når motoren spratt opp så langt den gikk. Sikkert en morsom båt å kjøre. Liten kjennskap til Mercury, men såpass ny og dersom den er bra vedlikeholt burde den være et problemfritt kjøp. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skonnert Svart 28.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Hei Ivar. Kjøpte båten og overtok den her om dagen. Båten ser hel og fin ut og motoren virker god. Må reparere den lille skaden på toppen av rekken. Er et lite sted (1 kvadrat-cm med manglende gelcoat, og noen 10 cm sprekker i gelcoaten ut fra dette. Usikker på hvordan dette repareres. tilstrekkelig å fylle med ny gelcoat? Ellers kun noe skrammer i gelcoaten og et par steder inn til glassfiber, alt over vann. Ser frem til en god båtsommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.