Jump to content

Lekkasje i dieseltank av aluminium

Helge Nidelv 24

Recommended Posts

Jeg tok ut tanken fra Nidelven min og så at det var tæret et lite hull i bunnen utenifra. Bunnen nede i tanken innenifra var like hel og blank. Noen som vet om et verksted som sveiser aluminium i Vestfold, evt. er det noen som har forsøkt å jukse med stål-epoksy. Jeg gjorde det på en bensintank en gang og det ble tett. Burde vel gå med diesel også - i alle fall frem til høsten?

Hei

Jeg har prøvd å sveise, men nesten umulig å få til bra sveis. Se denne linken: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=51731&hl= Så jeg har nå bestilt 4 liter tanksealer fra gasolini.

For å få stoffet til å sitte så må man først avfette, så bruke en spesiell syre som de og selger for å etse tanken innvendig. Da holder det i VELDIG mange år.

Redigert av Hans Chr (see edit history)

Takk for tips og gode råd. Var en runde hos alusveisere i dag, som ikke ta i tanken med tang. De anbefalte meg å bite i de sure eplet og bestille en ny. Fikk en firma i Tønsberg til å lage en i rustfritt stål for ca. kr. 4.800.-. Fant ingen uorginale som passet.

Det som telte mye var at de kunne levere innen max 14 dager. Da er også den nye motoren montert og Nidelven er klar for nye 30 år. :sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...