Helge Nidelv 24 Startet 21.April.2009 Link til dette innlegget Startet 21.April.2009 Jeg tok ut tanken fra Nidelven min og så at det var tæret et lite hull i bunnen utenifra. Bunnen nede i tanken innenifra var like hel og blank. Noen som vet om et verksted som sveiser aluminium i Vestfold, evt. er det noen som har forsøkt å jukse med stål-epoksy. Jeg gjorde det på en bensintank en gang og det ble tett. Burde vel gå med diesel også - i alle fall frem til høsten? Sitér dette innlegget Link to post
Hans Chr Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 (redigert) Hei Jeg har prøvd å sveise, men nesten umulig å få til bra sveis. Se denne linken: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=51731&hl= Så jeg har nå bestilt 4 liter tanksealer fra gasolini. For å få stoffet til å sitte så må man først avfette, så bruke en spesiell syre som de og selger for å etse tanken innvendig. Da holder det i VELDIG mange år. Redigert 21.April.2009 av Hans Chr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Og å avfette noe som kan være porete og "forurenset" med diesel, det er ingen lett sak.. Per Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Hvor stort er hullet? Om det er et bittelite hull ville jeg bare boret det opp å satt inn en skrue med skiver sauset inn med noe tetteguffe. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Av fetting gåt greit med TRI om du får tak i det. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Ingen god ide å sveise bare hullet. Løsningen er å sveise en ny plate utenpå den gamle bunnen . Trykkprøv ved å sette litt lufttrykk på tanken og spray på såpevann for å sjekke om sveisen er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Takk for tips og gode råd. Var en runde hos alusveisere i dag, som ikke ta i tanken med tang. De anbefalte meg å bite i de sure eplet og bestille en ny. Fikk en firma i Tønsberg til å lage en i rustfritt stål for ca. kr. 4.800.-. Fant ingen uorginale som passet. Det som telte mye var at de kunne levere innen max 14 dager. Da er også den nye motoren montert og Nidelven er klar for nye 30 år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.