John Kjell Startet 21.April.2009 Link til dette innlegget Startet 21.April.2009 Har en Garmin 420s og har levd i den tro at den kan kobles til VHF'en slik at posisjon overføres til radio. Jeg finner imidlertid ingen beskrivelse av slik tilkobling i manualen. Er det noen som vet om den kan kobles til radioen og eventuelt hvordan? Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Det er mulig dette svaret blir litt "goddag mann, økseskaft", men jeg forsøker meg: Jeg har en 520S, og der står det i instruksjonsboken at denne kan kobles til en "NMEA compatible equipment such as a DSC or AIS devise". Det står også i koblingsskjema hvorledes man skal koble disse sammen. Håper det var til litt hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 I manualen, på side 49 ser du hvordan dette skal koples. Nå skrev du ikke hvilken VHF du skal kople den til, så jeg kan kun skrive hvor på plotteren du skal kople deg til. Signal fra plotteren til VHF blir slik: + NMEA ut 1 BLÅ leder koples til +NMEA inn på VHF Felles jord SORT leder koples yil -NMEA eller jord på VHF Dersom VHF'en sender ut DSC data til plotteren: + NMEA fra VHF'en koples til BRUN leder på plotteren (+NMEA inn 1) - NMEA eller jord på VHF koples til SORT leder på plotteren (Felles jord) - Som ovenfor. Du må spesifisere hvilken type signal plotteren skal lese. Se side 30 i manualen. Her velger du NMEA inn/NMEA ut Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
SeaRaymond Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 slenger på ett ekstra spørsmål her, jeg har 420, altså modellen uten ekkolodd, fungerer det også på denne, har en standar horizon 1500 gx Sitér dette innlegget Link to post
John Kjell Svart 24.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Jeg takker alle for svar. Jeg har en Nexus 2000 VHF Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 slenger på ett ekstra spørsmål her, jeg har 420, altså modellen uten ekkolodd, fungerer det også på denne, har en standar horizon 1500 gx Skal gå greit, se side 49 TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.