Jump to content

Hvilket bunnstoff skal jeg velge til rask båt? +50knop

håpløs

Recommended Posts

Hei. Jeg eier en relativt ny RIB som går ca 55knop. Hadde den for første gang på vannet i fjor, da uten noe form for behandling av skroget.

Båten grodde nesten fast i bunn og jeg måtte innse at bunnstoff faktisk er fornuftig :)

Nå må jeg begynne på jobben med å prime og stoffe, men vet ikke hvilket merke og typer primer/bunnstoff som jeg skal velge.

Fargen på bunnstoffet skal være hvit.

Kom gjerne med tips om merker og typer.

Har det noe for seg og sprøyte primeren og bunnstoffet?

Livet er for kort for sightsing.

Jeg har lignende båt som går like fort. Jeg ringte i sin til gutta som lagde stormway og spurte hva de gjorde med båter av denne typen. Svaret jeg fikk var : Bruk silikonspray under hele bunnen eller ihvertfall det av båten som er under vann når den ligger stille. Det har jeg gjort i 3 sesonger nå, har fungert utmerket for meg. Jeg setter ut båten i slutten av mai og tar den opp midt i august. Jeg drar den opp 1 gang i løpet av "sesongen" og gir den en omgang høytrykk i bunn. Kanskje det kunne være noe for deg også :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...