håpløs Startet 21.April.2009 Link til dette innlegget Startet 21.April.2009 Hei. Jeg eier en relativt ny RIB som går ca 55knop. Hadde den for første gang på vannet i fjor, da uten noe form for behandling av skroget. Båten grodde nesten fast i bunn og jeg måtte innse at bunnstoff faktisk er fornuftig :) Nå må jeg begynne på jobben med å prime og stoffe, men vet ikke hvilket merke og typer primer/bunnstoff som jeg skal velge. Fargen på bunnstoffet skal være hvit. Kom gjerne med tips om merker og typer. Har det noe for seg og sprøyte primeren og bunnstoffet? Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Campingkongen79 Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg har lignende båt som går like fort. Jeg ringte i sin til gutta som lagde stormway og spurte hva de gjorde med båter av denne typen. Svaret jeg fikk var : Bruk silikonspray under hele bunnen eller ihvertfall det av båten som er under vann når den ligger stille. Det har jeg gjort i 3 sesonger nå, har fungert utmerket for meg. Jeg setter ut båten i slutten av mai og tar den opp midt i august. Jeg drar den opp 1 gang i løpet av "sesongen" og gir den en omgang høytrykk i bunn. Kanskje det kunne være noe for deg også Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Min erfaring er at du nister et par tre knop når du påfører bunstoff uanset type men kansje minst med de hardesrte typene. Bunsmører du ikke mister du et par tre knop etter en månede i vannet og mer ettervært som tiden går og det får grod seg til under båten. i løpet av en sesong gjerne 10 knopp. Sitér dette innlegget Link to post
TLSA Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Snakket med en på jernia og han sa at flere med raske båter valgte å legge på 3 lag med hardvoks for sesongen... Mente det som regel holdt. Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.