GVH Startet 22.April.2009 Link til dette innlegget Startet 22.April.2009 (redigert) Jeg skal til å skifte propell på min Suzuki DF 140 og lurer på om det er noen som har erfaring med liknende jobb? Ser ut som det er en "mutter" som er låst med en splint som holder propellen på plass i dag. Er det bare å dra ut splinten og skru løs mutteren, eller trengs det spesialverktøy for å få utført jobben? Redigert 22.April.2009 av GVH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Det er som du beskriver... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Ronald Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Men den selve propellen kan selvsagt sitte godt fast likevel. Jeg tok selv av propellen på min Honda 75hk for et par uker siden. Det tok meg (og to til) 20-30 minutter med "håndflate"-slag for å få den ut (millimeter av gangen hver gang jeg "slo"). Torde ikke slå med mer robust verktøy. Propellen har kanskje ikke væt av på 8-9 år, så propellfettet var "tørt" og halvhardt. Antar det var derfor det satt så godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.