Jump to content

Etterlyser tidligere eiere av Hansvik 18" på Gjøvik/Kapp

Zummy

Recommended Posts

Kjøpte i 2008 en båt fra Gjøvik som etter opplysninger skal ha hatt sitt tilhold i området fra den var ny.

Den skal ha vært ny på Kapp, senere solgt til ett par med hytte i Gjøvik traktene -før min selger overtok den. Jeg har fått navn på dette paret, men finner dem ikke via telefonkatalogene.

Inntill jeg finner noen tidligere eiere får jeg ikke registrert den i Småbåtregisteret, ei heller forsikret den. Trasig da båten straks er ferdig oppusett.

Tidligere registreringsnummer før daværende opplysninger ble overført nytt register var ZAM 873.

29_1240804906.jpg

29_1873355901.jpg

29_487402364.jpg

Gammelt "kjennetegn" som kan være til hjelp:

dsc00218.jpg

Det ser ut som at du har helt rett.

Ut fra det jeg klarer å skimte så er det samme rygg støte og farge på putene. Hvis det er orginale lanterner så står også de på eksakt samme plass som det har gjort her.

Legger også merke til at den er veldig lik med den fallende bakken. Vindskjermen og rekka som denne er festet i også tyder på å være samme. Vestfjord ser ut til å ha en forhøyning i senter av sin bakke.

Du skulle ikke ha noen bilder som viser inni båten? Tenker på benkene og slikt. Mangler bak benken og lurer på hvordan den var oppbygd.

dsc00215.jpg

dsc00220.jpg

dsc02434.jpg

Redigert av Zummy (see edit history)

Her er et par bilder under internmesterskapet i dorging på Eikern :smiley:

80818_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32476/80818.jpg

80819_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32476/80819.jpg

I den jeg hadde var det en faststøpt benk på tvers på samme måte som sidebenkene. ifølge papirene en 1973mod bygd i Grimstad. Jeg hadde en 55hk Yamaha på den,da gjorde den 30gps knop.

• 7 år senere...

Hei,

Dette var jo artig. Jeg har nøyaktig maken båt og har, til nå, forgjeves forsøkt å identifisere den. Ingen tvil nå, med alle bildene som er lagt ut. Jeg fulgte også Herwa-sporet, med egen utsending i Grimstad som tok bilder av modeller av Herwa-båter som finnes hos optikeren der. Selv bor jeg i Risør og har kjøpt båten her.

Det som fortsatt er uklart for meg er produksjonsår. Tidligere eier er død, men han som hadde båten før han mente den var laget ca 1985. Jeg synes det kanskje virker litt seint?

Det er et Veritasnummer på den: 63320. Jeg kontaktet Veritas her til lands og ble videresendt til Sverige som har ansvar for småbåter. De kunne ikke hjelpe meg, det registeret de har bygd opp gjennom en årrekke er ikke tilgjengelig. Ganske skandaløst, synes jeg. Nå kan jo Veritas-merket være et blindspor, kanskje det er tatt fra en annen båt.

Jeg har en praktisk talt ny Suzuki 20 hk på båten og det holder i masser til mitt bruk. Dessuten har jeg nettopp fått laget skreddersydd kalesje, så dette blir gøy.

mvh 

Nils Vibe

Redigert av Nils Vibe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...