Zummy Startet 22.April.2009 Link til dette innlegget Startet 22.April.2009 Kjøpte i 2008 en båt fra Gjøvik som etter opplysninger skal ha hatt sitt tilhold i området fra den var ny. Den skal ha vært ny på Kapp, senere solgt til ett par med hytte i Gjøvik traktene -før min selger overtok den. Jeg har fått navn på dette paret, men finner dem ikke via telefonkatalogene. Inntill jeg finner noen tidligere eiere får jeg ikke registrert den i Småbåtregisteret, ei heller forsikret den. Trasig da båten straks er ferdig oppusett. Tidligere registreringsnummer før daværende opplysninger ble overført nytt register var ZAM 873. Gammelt "kjennetegn" som kan være til hjelp: Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Kanske folkeregisteret er behjelpelig med å finne disse folkene Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 ZAM 873. Dette kan ikke stemme. Det nummeret indikerer at den er i det nye registeret. Og at den har opphav i Vestfold. Det gamle registeret var en bokstav og så ett til fem tall. F. eks, Z-12345. Sitér dette innlegget Link to post
Zummy Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Det er merket som står på båten. På småbåtregisteret sa de at det var det gammle, og at registrerings opplysningene ikke var videreført. Folkeregisteret deler vel kanskje ikke ut opplysninger om "hvem som helst" til det samme? Kan jo alltids prøve.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Det var jo tollvesnet som hadde registeret tidligere....kanskje de fortsatt har databasen... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Nope, toll(u)vesenet benekter at de har noe som helst igjen av det gamle register.. Så kan man jo tro hva man vil om den saken... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Puma 420 Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Glem det slitet der. Lever båten til secure-mark-merking, og forsikre i et selskap som godkjenner det. Jeg for min del mailet bilde av båten, sammen med merke og årsmodell. Ble enig med selskapet om fornuftig forsikringsbeløp, og det var det... Ingen form for registrering. Det var i Gjensidige for 2 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Zummy Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Har fått forsikring i gjensidige, midlertidig som sådan. Etter som jeg forstår tar de mot pengene, men ikke så sikkert at jeg fikk noe i handa om noe skjedde. Står med store fete bokstaver at jeg må hoste opp reg nr i småbåtregisteret. Scure-mark? Hm, får sjekke den muligheten. Sitér dette innlegget Link to post
Puma 420 Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 http://www.securmark.no/index.php?art=10769&gruppe=169 Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Litt OT men,sikker på at det er en Hansvik? Hadde en Omre 18" før en stund siden og den var temmelig lik denne.... Sitér dette innlegget Link to post
Zummy Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Nei, er ikke så sikker på at det er en Hansvik. Har lett mye og lenge på det emnet . Jeg har spekulert på de der Vestfjord båtene, og før det om det var en hjemmelaget sak. Ramlet over denne her på forumet i går, etter å ha søkt på Omre: Samme båt Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 23.April.2009 Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Her er to bilder av Omre 18 som jeg hadde. Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32473/80807.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32473/80808.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Zummy Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 (redigert) Det ser ut som at du har helt rett. Ut fra det jeg klarer å skimte så er det samme rygg støte og farge på putene. Hvis det er orginale lanterner så står også de på eksakt samme plass som det har gjort her. Legger også merke til at den er veldig lik med den fallende bakken. Vindskjermen og rekka som denne er festet i også tyder på å være samme. Vestfjord ser ut til å ha en forhøyning i senter av sin bakke. Du skulle ikke ha noen bilder som viser inni båten? Tenker på benkene og slikt. Mangler bak benken og lurer på hvordan den var oppbygd. Redigert 23.April.2009 av Zummy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 23.April.2009 Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Her er et par bilder under internmesterskapet i dorging på Eikern Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32476/80818.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32476/80819.jpg I den jeg hadde var det en faststøpt benk på tvers på samme måte som sidebenkene. ifølge papirene en 1973mod bygd i Grimstad. Jeg hadde en 55hk Yamaha på den,da gjorde den 30gps knop. Sitér dette innlegget Link to post
Zummy Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Takk for bildene. Ingen tvil om det, samme båt. Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Jeg fikk registrere min båt da jeg sa at den ikke var registrert fra før, selv om den var det. De måtte bare ha kjøpekontrakt, motor og båtnr. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Vibe Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 (redigert) Hei, Dette var jo artig. Jeg har nøyaktig maken båt og har, til nå, forgjeves forsøkt å identifisere den. Ingen tvil nå, med alle bildene som er lagt ut. Jeg fulgte også Herwa-sporet, med egen utsending i Grimstad som tok bilder av modeller av Herwa-båter som finnes hos optikeren der. Selv bor jeg i Risør og har kjøpt båten her. Det som fortsatt er uklart for meg er produksjonsår. Tidligere eier er død, men han som hadde båten før han mente den var laget ca 1985. Jeg synes det kanskje virker litt seint? Det er et Veritasnummer på den: 63320. Jeg kontaktet Veritas her til lands og ble videresendt til Sverige som har ansvar for småbåter. De kunne ikke hjelpe meg, det registeret de har bygd opp gjennom en årrekke er ikke tilgjengelig. Ganske skandaløst, synes jeg. Nå kan jo Veritas-merket være et blindspor, kanskje det er tatt fra en annen båt. Jeg har en praktisk talt ny Suzuki 20 hk på båten og det holder i masser til mitt bruk. Dessuten har jeg nettopp fått laget skreddersydd kalesje, så dette blir gøy. mvh Nils Vibe Redigert 19.Mai.2016 av Nils Vibe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.